به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تداوم رشد مواد اولیه و افزایش قیمت محصولات فولادی – 29/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- طی چند هفته اخیر قیمت ورق گرم در بعضی مناطق دنیا کمی افزایش یافته و برخی تولید کننده ها نیز افزیش قیمت های بالایی اعمال نموده اند. چاینا استیل تایوان، با توجه به بالا بودن تقاضا قیمت ورق صادراتی خود را 30 تا 50 دلار هر تن افزایش داد.

در شمال امریکا نیز قیمت ورق گرم در چند هفته گذشته با رشد 50 دلاری به 550 تا 570 دلار هر شورت تن رسید. در اروپا ورق گرم به حدود 400 تا 420 یورو هر تن رسیده که انتظار افزایش  قیمت های بیشتری در آینده وجود دارد.

به هر حال معلوم نیست که این افزایش قیمت ها تا چه میزانی ماندگار باشند. این افزایش ها به دلیل رشد قیمت مواد اولیه ای چون قراضه و سنگ آهن، افزایش تقاضا در برخی مناطق، امیدواری به آینده بازار و خوشبینی های  اول سال جدید بوده که دو عامل آخر موقتی و گذراست.

بائو استیل چین اوایل ژانویه از افزایش قیمت ها خبر داد ولی پس از آن قیمت های فوریه را تغییر نداد. این امر موجب  این نگرانی شد که دوره سیاست پولی باز کشور چین رو به اتمام است.

در حالی که قیمت بیلت و اسلب در بسیاری از مناطق دنیا کمی افزایش یافته، هنوز سطح تقاضای محصولات زیر مجموعه  آنها مشخص نیست.  البته احتمالا تقاضای ورق در بالاترین سطح باشد.

در خاور میانه قیمت تحویل نقدی میلگرد در نوسان است که شاید عوامل فصلی بی تاثیر نبوده،  اگرچه در بسیاری از کشورها تقاضای میلگرد همچنان ضعیف است.

اگر افزایش قیمت محصولات فولادی مورد قبول بازار قرار نگیرد قیمت قراضه کاهش می یابد.  احتمالا در چند هفته آینده، سال نو چینی تقاضای مواد اولیه را درشرق آسیا کاهش خواهد داد.

۲۹ دی ۱۳۸۸ ۰۹:۵۰
تعداد بازدید : ۵۶۹
کد خبر : ۳,۶۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید