به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت قراضه در ژاپن – 29/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- نتایج مزایده چهارشنبه گذشته قراضه سنگین کلاس 2 در ژاپن، توکیو استیل را مجبور کرد قیمت خرید قر اضه از تجار را بالا برده  و یا ریسک کمبود موجودی را بپذیرد. این کارخانه ژاپنی از 15 ژانویه،  قیمت خرید همه انواع قراضه را 11 تا 16 دلار هر تن افزایش داده که این دومین افزایش قیمت در ماه جاری است.

مطمئنا این افزایش قیمت واکنشی به نتیجه مزایده صادرات هفته گذشته در ناحیه کانتو می باشد. احتمالا وضعیت  تامین قراضه توکیو استیل از این بدتر نیز خواهد شد.  

در مزایده ای که تجار قراضه ناحیه کانتو برگزار نمودند، برنده مزایده قیمت 333 دلار هر تن تحویل در کنار کشتی بوده است.  قیمت پیشنهادی قبلی توکیو استیل برای قراضه سنگین کلاس 2 به تجار، تنها 294 دلار هر تن بوده که موجب شد تجارقراضه تمایل بیشتری به صادرات نشان دهند. علی رغم اینکه توکیو استیل 11 تا 16 دلار هر تن قیمت خرید خود را بالا برده ولی هنوز قیمت دلخواه  تجار نیست و این کارخانه باید برای تامین قراضه مورد نیاز قیمت خرید را بالاتر ببرد.  تجار قراضه معتقدند که قیمت صادرات افزایش بیشتری خواهد داشت به همین دلیل قراضه خود را به کارخانه های داخلی نمی دهند.

توکیو استیل قیمت خرید قراضه در آتسونومیا را به 310 دلار هر تن رسانده، قیمت خرید در اوکایاما، کیوشو و تاکاماتسو نیز 11 دلار هر تن افزایش یافته است. قیمت قراضه حمل با کشتی به اوکایاما 326 دلار هر تن و حمل زمینی به اوکایاما و کیوشو 320 دلار هر تن شده است. در تاکاماتسو نیز قیمت قراضه به 314 دلار هر تن رسیده است.

۲۹ دی ۱۳۸۸ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۶۳۲
کد خبر : ۳,۶۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید