به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکیه از توافق گمرکی اتحادیه اروپا اخراج می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رئیس پارلمان اتحادیه اروپا از احتمال اعمال تحریم های اقتصاد علیه ترکیه در آینده و در صورت ادامه سیاست های سرکوب‌گرایانه در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه وله، مارتین اسکولز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، اعلام کرد با ادامه سیاست های سرکوب گرایانه در ترکیه از سوی دولت اردوغان، این احتمال وجود دارد که ترکیه از توافق گمرکی اتحادیه اروپا اخراج شود.

این مقام بلند پایه اروپایی همچنین اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال بررسی احتمال اعمال تحریم های اقتصادی علیه ترکیه است.

مارتین اسکولز در این سخنان ضمن تأیید صحبت‌های موجود درباره احتمال اعمال تحریم اقتصادی علیه ترکیه، گفت رهبران اروپایی در نشست ماه دسامبر خود احتمالا در پاسخ به سرکوب های دولت اردوغان در ترکیه، تحریم هایی را علیه این کشور وضع کند.

وی در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی تأکید کرد توقف مذاکرات با ترکیه، دست اروپا را از کانال های کمک به مخالفان دولت در این کشور کوتاه خواهد کرد و اروپا نیز باید در مقابل تصمیم بگیرد که چه اقدامات اقتصادی علیه ترکیه را اعمال کند.

وی هشدار داد، در صورت بازگشت مجازات اعدام به نشان قضایی ترکیه، مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شکست خواهد خورد.

دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام در این کشور، سرکوب های شدیدی را علیه مخالفان خود و کردها آغاز کرده است.

امضای توافق حذف تعرفه های گمرکی برای کالاهای صنعتی بین ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 1995، اتحادیه اروپا را به بزرگ ترین شریک تجاری ترکیه تبدیل کرد.

اردوغان بارها خواستار مشمول شدن کالاهای کشاورزی و ... به این توافق شده است.

از سال 2015 مذاکراتی بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای تغییر این توافق و احتمالا اضافه کردن برخی دیگر از کالاهای تولیدی ترکیه به این قرارداد در جریان است.

یکی از گزینه های احتمالی اتحادیه اروپا در ضربه زدن به اقتصاد ترکیه لغو همین توافق است که به شدت ترکیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به طور کلی موفقیت های سیاسی اردوغان در ترکیه به دلیل پیشرفت های اقتصادی این کشور در دوران نخست وزیری وی بوده است و همین دوره بود که قشر متوسط جدیدی در ترکیه شکل گرفت.

هم اکنون اردوغان نمی تواند منافع این قشر را نادیده بگیرد چرا که در غیر این صورت حمایت مردمی خود را از دست خواهد داد و همین امر بزرگ ترین نقطه ضعف دولت کنونی ترکیه محسوب می شود.

دیگر نقاط ضعف ترکیه در برابر اتحادیه اروپا،‌توافق بر سر مهاجران است که در ماه مارس بین ترکیه و این اتحادیه شکل گرفت.

به نظر می رسد ادامه سرکوب های سیاسی در ترکیه، مقامات اروپایی را به اجماع برای اعمال فشار اقتصادی بر ترکیه نزدیک کرده است.

منبع: فارس

۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۴۸۹
کد خبر : ۳۶,۲۹۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید