به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سر در گم سنگ آهن در چین – 29/ 10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار واردات سنگ آهن در چین طی هفته گذشته روند متفاوتی داشت. پس از اعلام دولت چین مبنی بر افزایش نسبت ذخیره ، قیمت سنگ آهن در این کشور کاهش یافت.

هفته گذشته قیمت سنگ آهن در چین 135 دلار هر تن بود اما گزارشاتی نشان می دهد که قیمت سنگ آهن خلوص 5/63 درصد کاهش یافته و به قیمت 130 دلار هر تن سی اف آر رسیده است.

دولت چین برای کاهش پرداخت وام ، نرخ سود را به بالاترین سطح در 20 هفته گذشته رسانده است که در نهایت قیمت ها در چین کاهش یافته است.

پس از اعلام بائو استیل مبنی بر افزایش 29 تا 44 دلار هرتن قیمت هایش برای ماه فوریه قیمت سنگ آهن افزایش یافت و به 133 دلار هر تن رسیده است. اما پس از آن گزارشاتی مبنی بر ثبات قیمت بائو استیل در ماه فوریه به گوش رسید. در همین راستا دولت چین از این کارخانه درخواست کرده است تا برای تحکیم موقعیت این کشور در مذاکرات سالیانه سنگ آهن قیمت محصولاتش را ثابت نگاه دارد.

 نوسان قیمت فولاد و فشاررسانه ها و اذهان عمومی نیز مزید بر علت شده اند تا بائو استیل بالا بردن قیمت ها را به تعویق بیاندازد.

برخی از تحلیلگران نیز می گویند که دولت چین به منظور کاهش حباب قیمت مواد اولیه و کمک کردن به تحکیم جایگاه چین در مذاکرات سالیانه تعیین قیمت با شرکت های معدنی خارجی، از بائو استیل درخواست کرده است تا قیمت هایش را ثابت نگاه دارد.

به رغم افزایش سطح تولید فولاد در چین تقاضای این محصول در این کشور کاهش یافته است.

احتمالا در آینده نزدیک قیمت سنگ آهن به جای مذاکرات سالیانه در بازار های نقدی تعیین خواهد شد که این موضوع این امکان را به تجار خواهد داد تا قیمت این محصول را با توجه به تغییرات روزانه قیمت نقدی سنگ آهن تعیین کنند و همگام با روند تغییر قیمت در بازار به پیش بروند.

۲۹ دی ۱۳۸۸ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۲۴۴
کد خبر : ۳,۶۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید