به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش پرداخت وام و افت تقاضا در چین – 30/10/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- کاهش پرداخت وام به بخش عمرانی در چین منجر به پایین آمدن سطح تقاضای فولاد در این کشور خواهد شد.

پس از تکمیل موجودی کارخانه ها در سال گذشته، عرضه محدود شد و قیمت ها در نیمه دوم سال کاهش یافت. پیش بینی می شود که میزان تولید با رشدی 25 میلیون تنی نسبت به سال گذشته، در سال جاری به 590 میلیون تن برسد. البته این رقم از پیش بینی قبلی کارخانه بائو شان مبنی بر افزایش 5 تا 10 در صدی سطح تولید و رسیدن آن به 600 تا 630 میلیون تن در سال جاری پایین تر است.

تولید فولاد در چین در سال 2009 با رشدی 13 درصدی نسبت به سال 2008 به 565 میلیون تن رسید. هفته گذشته بانک مردمی چین نسبت سپرده بانک را 50 واحد افزایش داد که در نهایت منجر به بالا رفتن نرخ بهره در این کشور خواهد شد.

با کاهش نرخ بهره بانکها درسال گذشته میزان تقاضا فولاد در چین بالا رفت. قیمت فولاد به زمانبندی و دامنه اقدامات دولت بستگی دارد.

بسته 586 دلاری دولت چین تقاضای فولاد در بخش خودرو سازی و لوازم خانگی را در این کشور بالا برد. کارخانه های فولاد پس از پشت سر گذاشتن هفت ماه سود پایین به دلیل رکود اقتصادی جهانی در ماه می سال گذشته به سود دهی رسیدند.

قیمت فولاد از اکتبر سال 2009 زمانیکه قیمتها به پایین ترین حدرسیده بود 18 درصد افزایش یافته و به 573 دلار هر تن رسیده است. پیش بینی می شود در پی افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت ورق گرم در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یابد.

۳۰ دی ۱۳۸۸ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۶۰۹
کد خبر : ۳,۶۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید