به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سود سپرده ها بالا است ، حال بانکها خوب نیست

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  مدیر عامل بانک پارسیان گفت : وضعیت بانک ها به دلیل بالا بودن نرخ سود سپرده ها مناسب نیست
به گزارش خبرگزاری آریا؛ کوروش پرویزیان در مراسم دوازدهمین سالروز عرضه سهام بانک پارسیان گفت : از برنامه ریزی برای افزایش سرمایه این بانک از 26 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان در سه سال خبر داد و گفت: وضعیت بانک ها به دلیل بالا بودن نرخ سود سپرده ها مناسب نیست.
وی با اشاره به اینکه مجمع بانک پارسیان تا دو ماه آینده به منظور افزایش سرمایه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مجوز سازمان بورس در این زمینه صادر شده است.
وی تصریح کرد : وضع بانک ها به دلیل بالا بودن نرخ سود بانک ها مناسب نیست و این شرایط نامناسب از سویی با نرخ سود سپرده بالا و از سوی دیگر با افزایش هزینه ها عمیق تر شده است.
پروزیان با اشاره به اینکه بانک پارسیان با نظارت بانک مرکزی اکنون بزرگترین سامان دهنده موسسات غیر مجاز است، تاکید کرد : تاکنون بالغ بر 1600 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی بانک پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک پارسیان همچنین از افزایش شعب این بانک از 300 شعبه به 450 شعبه خبر داد وگفت: بانک پارسیان در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است و در این راستا بسیاری از این شرکت ها مشتری بانک پارسیان هستند.
پرویزیان افزود: با وجود همه مشکلات بانک پارسیان به عنوان ثروت ملی مسئولیت های اجتماعی مهمی دارد و تداوم این مسئولیت ها از وظایف ماست.
مدیر عامل بانک پارسیان افزود: بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان برای کسب و کارهای کوچک تسهیلات در نظر گرفته شده است که تاکنون 4 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان آن پرداخت شده است.
پرویزیان با بیان اینکه از 2 هزار و 100 شرکت دانش بنیان کشور 300 شرکت آن مشتری بانک پارسیان هستند کفت : در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل همکاری خوبی را با دولت داشته ایم و طرح های بسیار مهمی را اجرا کردیم.
مدیر عامل بانک پارسیان گفت : 17 هزار میلیارد تومان برای آب سالم و بهداشتی روستاها و شهرهای کشور هزینه شده است و در پروژه های گازرسانی روستایی نیز بالغ بر 3 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.
پرویزیان با اشاره به  حمایت این بانک از کشاورزان در طرح خرید گندم  گفت : در حوزه پروژه های نفتی و پروژه مناطق مرزی کشور در پروژه یاران تأمین مالی بر عهده بانک پارسیان بوده است.
مدیر عامل بانک پارسیان افزود: فناوری هایی که اکنون در بانک پارسیان کاربرد دارد به دست دانشمندان ایرانی ساخته شده است.
پرویزیان گفت : برای بیماران خاص نیز تسهیلات اعطا شده است.
مدیر عامل بانک پارسیان با بیان اینکه  برای مددجویان تأمین اجتماعی 150 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است .
زنگ بازگشایی معاملات امروز، شنبه 13 آذر ماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین با حضور مدیران ارشد بانک پارسیان به صدا درآمد.
در مراسمی نمادین دوازدهمین سالروز عرضه سهام بانک پارسیان در بورس اوراق بهادار تهران، اعلام آغاز معاملات به آقای کوروش پرویزیان، مدیرعامل این شرکت سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.
همچنین بانک پارسیان با سرمایه 23 هزار میلیارد ریال و ارزش بازار 27 هزار میلیارد ریالی، جزو 50 شرکت بزرگ بورس تهران است. این در حالی است که صنعت بانک و موسسات اعتباری دارای 11 ناشر در بورس تهران است و به لحاظ ارزش بازار در رتبه دوم قرار دارد.
در حال حاضر شرکت های سرمایه گذاری تدبیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری سمند، مهرآفرینان دوران، توسعه اقتصادآینده سازان، موسسه رفاه وتامین آتیه امید، تک آوران شرق، ایده گستردوراندیش و توسعه اقتصاد فردا سهامداران عمده این شرکت به شمار می آیند.
موضوع فعالیت بانک پارسیان عبارت است از کلیه عملیات و معاملات بانکی و خدماتی که در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون ربا و سایر قوانین ذی‌ربط برای بانک­ها مجاز است.
بانک پارسیان در تاریخ 4 آبان 1383 به عنوان چهارصد و یکمین شرکت در بورس تهران پذیرفته شد و در تاریخ 10 آذر ماه 1383 آماده انجام معاملات شد.
پس از مراسم نمادین نواختن زنگ معاملات، نشست خبری با اصحاب رسانه مربوط به سالروز عرضه سهام بانک پارسیان در محل سالن کنفرانس بورس تهران برگزار و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
این مراسم نمادین که در بورس های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.
بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.
در حال حاضر بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران شرکت های بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

خبرگزاری آریا

۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۲۴۲
کد خبر : ۳۶,۶۱۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید