به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ذخایر سنگ کشور برای ۲۰۰ سال آینده هم جوابگوست

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران اظهار کرد: با ذخيره بیش از 4 میلیارد تنی، کشور برای بیش از 200 سال سنگ در اختیار دارد.

بهرام شکوری در نشست الزام اقتصاد مقاومتی در صنعت سنگ کشور در کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: حوزه سنگ نیازمند حمایت است تا بتواند توسعه پیدا کند اما در حوزه فراوری سنگ این اتفاق رخ نمی‌دهد.
وی افزود: حتی با وضع عوارض 100 درصدی برای واردات باز هم سنگ وارداتی ارزان‌تر بوده و وارد بازار کشور می‌شود.
به گفته شکوری بهتر است انجمن سنگ ایران درباره علت عدم رقابت کارخانه‌ها اقدامات کارشناسی انجام داده و سپس فضا را برای صاحبان سرمایه آماده کند.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به رشد ترکیه در صنعت سنگ اظهار کرد: این رشد تنها به دلیل وجود مشوق‌ها صورت گرفته است، پس بهتر است ما نیز چنین مشوق‌هایی را در این صنعت داشته باشیم تا شاهد ورود سرمایه‌گذار باشیم.
وی درباره تدوین استراتژی تصریح کرد: استراتژی توسعه صنعت مانند پازل است در نتیجه نمی‌توان در تدوین آن، بخش‌های دیگر را نادیده گرفت. پیشتر استراتژی توسعه توسط دولت‌ها نوشته می‌شد اما پیشنهاد ما این است اتاق بازرگانی در این زمینه ورود پیدا کند.

منبع: ماین نیوز

۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۲۳۱
کد خبر : ۳۶,۶۳۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید