به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جزئیات تمامی معاملات افشا می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- یک کارشناس مسائل مالی گفت: با استفاده از استاندارد IFRS جزئیات تمامی معاملات بانک ها، شرکت های بیمه و موسسات اعتباری افشا خواهد شد.

عباس نظری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا)، درباره الزام بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه برای استفاده از استاندارد IFRS در صورت‌های مالی از سوی سازمان بورس گفت: براساس این استاندارد حقوق تمامی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل تمامی بانک ها، شرکت های بیمه و موسسات اعتباری مشخص خواهد شد؛ همچنین مسئولین آنها موظف خواهند بود تا هر نوع پاداش و دریافتی دیگری که از هر محلی داشته باشند، افشا کنند.

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار روز بیست و ششم آبان‌ماه امسال الزام شرکت‌های بیمه برای تهیه صورت‌های مالی خود براساس استانداردهای IFRS را از اول فروردین سال جاری ابلاغ کرد.

براین اساس تمامی بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که دوره مالی آنها از تاریخ اول فروردین ماه سال جاری و بعد از آن شروع می‌شود، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت‌های مالی سالانه براساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (حسابرسی شده) و استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.

نظری یکی از مزیت های استفاده از استاندارد IFRS را افشای معاملات درون سازمانی اعلام کرد و افزود: از جمله مواردی که شرکت ها باید در استاندارد IFRS رعایت کنند، افشای جزییات معاملات با اقوام و نزدیکان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره است.

معاون مالی و منابع انسانی شرکت سرویس بیمه شهر خاطرنشان کرد: استاندارد IFRS از الگویی مقایسه ای برای میزان حقوق و مزایای مدیران بانک ها و شرکت های بیمه استفاده می کند و مشخص می کند که آیا میزان افزایش حقوق ها با قوانین وضع شده مطابقت دارد یا نه.

استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شود که توسط هیات استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) تدوین شده‌ است. هدف این استانداردها، تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.

منبع: ایبنا

۱۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۲۲۷
کد خبر : ۳۶,۶۴۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید