به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ابتکار- بخش خصوصی از دولت یازدهم خشمگین است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- این روزنامه حامی دولت از انتقادات اتاق بازرگانی نسبت به عملکرد دولت خبر داده و خطاب به معاون اول دولت یازدهم نوشته است: گزارش نخست از نشست هیات نمایندگان اتاق تهران و در حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری است. در آن نشست، آقای مسعود خوانساری که یکی از معتدل‌ترین کارفرمایان ایرانی به حساب می‌آید از گلایه‌های مقام محترم معاونت اجرایی نسبت به بخش خصوصی متعجب شد. او خطاب به معاونت محترم امور اجرایی سخت‌ترین انتقادها را از دولت یازدهم بر زبان آورد و آنچه در دل داشت و حرمت دولت را نگه می‌داشت را بر زبان جاری کرد.

 

او از جمله گفت: کاش آقای جهانگیری در پاسخ نامه‌های من که به عنوان رییس اتاق تهران برایشان ارسال می‌کنم جواب صریح و سریع می‌داد و آنها را به مراکز دیگر حواله نمی‌کرد. رییس اتاق تهران که خود شخصی آشنا به تنگناهای دولت است اما از اینکه سازمان موثری مثل سازمان برنامه و بودجه 3 سال است رها شده گلایه کرد و از اینکه دولت نمی‌تواند وعده تک‌نرخی کردن ارز را اجرا و همانند دولت قبلی نرخ ارز را سرکوب می‌کند شکایت کرد.

معاونت محترم اول رییس‌جمهور! شما جزو معدود مدیرانی هستید که بارها تاکید کرده‌اید دولت بدون توجه به خواست بخش خصوصی تصمیم مهمی نمی‌گیرد، اما توجه داشته باشید که در نشست روز یکشنبه 28 آذر ماه نخبگان کارفرمایی ایران نیز دولت یازدهم در کانون نقدهای پرشمار قرار گرفت.

رییس اتاق ایران، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشهد، رییس کمیسیون انرژی اتاق و گروهی از دیگر اعضای هیات مدیره با درجه‌هایی متفاوت از خشم به رفتار سازمان‌ها و نهادهای دولت اعتراض کردند. یکی از گلایه‌ها این بود که رییس‌جمهور محترم در جریان مبارزه انتخاباتی کتاب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را سردست گرفت و تاکید کرد که این قانون را اجرایی خواهد کرد اما در عمل از سوی آقای مسعود خوانساری که یکی از معتدل‌ترین کارفرمایان ایرانی به حساب می‌آید چنین اتفاقی رخ نداده است.

جناب آقای جهانگیری، به اطلاع جنابعالی که نسبت به سایر اعضای ارشد دولت با بخش خصوصی ایران بیشتر نشست و برخاست داشته‌اید می‌رسانم که کارفرمایان ایرانی آن علاقه و شور اولیه به دولت را از دست داده و صریح و ضمنی می‌گویند دولت نسبت به آنها بی‌تفاوت شده است. آنها به طور مثال از اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره می‌کنند که در تیرماه به اتاق آمد و وعده‌هایی داد و رفت و اجرا نکرد ناراحت هستند.

 

کارفرمایان ایرانی از اینکه سازمان امور مالیاتی به جای کارآمدتر شدن نهاد و گستردن تور مالیات فقط آنهایی را که در معرض دید هستند صید می‌کند، گلایه دارند. کارفرمایان ایرانی با صراحت می‌گویند که بدنه دولت و مدیران میانی این دولت نیز سر سازگاری با آنها ندارد و با نوشتن آیین‌نامه‌هایی که نقض قانون است، کار را سخت می‌کنند...

 دولت یازدهم دیگر محبوبیت سابق نزد کارفرمایان را از دست داده و تداوم این وضع می‌تواند یکی از پایگاه‌های رای و کمک در دور بعدی انتخابات را سست کند. جنابعالی می‌توانید با شناخت بیشتری که از خلق و خو و طبیعت کار تولید دارید پیوندهای باقی‌مانده کارفرمایان با دولت را حفظ کرده از شدت بی‌اعتنایی مردان دولت به بخش خصوصی کم کنید.

منبع: مشرق

۲۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۶۷۸
کد خبر : ۳۶,۹۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید