به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ایران تا 138 سال دیگر میزبان طلای سیاه است

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- آمارهای اوپک نشان می‌دهد ایران تا 138 سال دیگر میزبان طلای سیاه است اما این رقم برای عربستان تنها 72 سال است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمارهای اوپک نشان می‌دهد که بین 13 کشور عضو اوپک، ایران جایگاه سومین طول عمر ماندگاری ذخایر نفت را دارد

بر اساس این آمارها ذخایر نفت ایران تا 138 سال دیگر وجود خواهد داشت از این نظر ایران بعد از کشورهای لیبی و ونزوئلا در جایگاه سوم قرار گرفته است.

آمارها حاکی است کشور لیبی بیشترین زمان ماندگاری ذخایر نفت جهان را خواهد داشت. 328 سال دیگر طلای سیاه در این کشور همچنان وجود خواهد داشت و به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. بعد از آن ونزوئلا در جایگاه دوم قرار دارد و تا 311 سال دیگر و نفت خام این کشور برقرار خواهد بود.

 

30-01  

بعد از ایران،‌ عراق، قطر و کویت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب 111، 105 و 97 سال طلای سیاه در این کشورها وجود خواهد داشت.

آمارهای اوپک حاکی است امارات 90 سال، عربستان 72 سال، نیجریه 58 سال، اکوادور 49 سال، الجزیره 29 سال، آنگولا 15 سال و اندونزی تا 13 سال میزبان طلای سیاه خواهند بود.

همچنین گزارش آمارهای اوپک نشان می‌دهد که ایران 158.4 میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده دارد که همچنان ایران را از این حیث در جایگاه سوم کشورهای عضو اوپک قرار می‌دهد. همچنین کل تولید نفت ایران در سال 2015، 1.15 میلیارد بشکه بوده است.

بیشترین تولید نفت در سال 2015 مربوط به عربستان سعودی با 3.72 میلیارد بشکه نفت و بعد از آن عراق با 1.28 میلیارد بشکه و ایران با 1.15 میلیارد بشکه در جایگاه سوم قرار گرفته است

تولید نفت امارات 1.09 میلیون بشکه، کویت 1.04 میلیون بشکه بوده و بقیه کشورها نظیر لیبی، ونزوئلا، قطر، نیجریه، اکوادور، الجزیره، آنگولا، اندونزی هر کدام کمتر از یک میلیارد بشکه تولید نفت داشتند.

آمارهای اوپک حاکی است که 13 کشور عضو این سازمان در مجموع 1212.87 میلیارد بشکه نفت اثبات شده دارند و این کشورها سال گذشته در مجموع 11.8 میلیارد بشکه نفت تولید کرده‌اند و همچنین طول عمر ماندگاری نفت طلای سیاه در این سازمان به طور متوسط تا 103 سال دیگر خواهد بود.

منبع: فارس

۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۸۴۷
کد خبر : ۳۶,۹۶۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید