به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خودرو چقدر درآمد مالیاتی برای دولت ایجاد کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- "خودرو" در سال جاری بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت ایجاد کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، بررسی سرفصل های درآمدی دولت نشان می دهد شماره گذاری، واردات و نقل و انتقال اتومبیل در ایران ، درآمدی بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان مهر ماه برای دولت به همراه داشته است.

بیشترین میزان درآمد حاصل شده در این سه سرفصل به واردات خودرو اختصاص داشته است. در این مقطع زمانی در حدود 660  میلیارد تومان مالیات از محل واردات خودرو به دست آمده است که فاصله ای قابل توجه با پیش بینی دولت در این دوره زمانی دارد. دولت بر این باور بود که در این مقطع زمانی می تواند حدود 2 هزار و 40 میلیارد تومان درآمد از این محل به دست آورد.

 از سوی دیگر درآمد حاصل شده از محل شماره گذاری خودرو نیز برابر با 580 میلیارد تومان بوده است که در این سرفصل ، عملکرد بیش از پیش بینی های دولت بوده است.

به این ترتیب مشخص می شود انتظار دولت ،تولید خودرویی کمتر از میزان تولید صورت گرفته در واحدهای خودروسازی ایران است.  میزان تولید خودرو در سال جاری در حدود 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. پیش بینی می شود هدف تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در سال جاری محقق شود

 در عین حال سرفصل بعدی به مالیات نقل و انتقال خودرو اختصاص داشته است. در این بخش درآمد حاصل شده برای دولت 330 میلیارد تومان است این در حالی است که دولت انتظار داشت در این دوره زمانی در حدود 440 میلیارد تومان از محل خرید و فروش خودرو و مالیات نقل و انتقال آن درآمد کسب کند .

 این وضعیت نشان می دهد پیش بینی دولت در این حوزه نیز داغ تر بودن بازار خودرو بوده است اما عملکرد بازار در این مقطع زمانی کمتر از انتظار دولت بوده است. در واقع سه سرفصل شماره گذاری خودرو ، نقل و انتقال خودرو و همچنین مالیات واردات آن یک هزار و 570 میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کرده است که هر چند در یک سرفصل بیش از پیش بینی بود ، در دو سرفصل دیگر عملکرد بازار کمتر از برآورد مورد انتظار دولت بوده است

منبع: خبرآنلاین

۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۸۱۸
کد خبر : ۳۶,۹۷۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید