به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تداوم رکود اقتصادی جهان تا بعد از 2011

پاول کروگمن، برنده دریافت جایزه نوبل اقتصاد ...

پاول کروگمن، برنده دریافت جایزه نوبل اقتصاد در سال 2008 معتقد است که اقتصاد جهانی تا 3 سال دیگر تحت تاثیر رکود و بحران مالی در جهان خواهد بود.

آقای کروگمن اظهار داشت: " خیلی راحت می توان گفت که اقتصاد جهانی تا سال 2011 و یا حتی بعد از آن همچنان درگیر بحران خواهد بود. مطلب نگران کننده این است که برای تمام جهان زیانی معادل زیان ژاپن در دهه 1990 پیش بینی می شود که در این صورت با نرخ سود صفر و تورم در جهان رو به رو خواهیم شد و هیچ نشانی از بهبود مشاهده نمی شود و این وضعیت احتمالاً برای یک دوره طولانی مدت ادامه خواهد یافت."

وی گفت: " بالاتر از آن، ما بحران های خیلی شدیدی در برخی از کشورها خواهیم داشت. یقیناً ما شاهد بحران هایی از نوع بحران های اندونزی و آرژانتین در جهان و خصوصاً در اروپا خواهیم بود."

در مورد آمریکا، آقای کروگمن پیش از این گفته بود که یک طرح محرک به ارزش دست کم 4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور مورد نیاز است. ولی در حال حاضر وی معتقد است که برای پر کردن خلا ایجاد شده، این میزان واقعاً کم است.

آقای کروگمن که برای اثرش در زمینه تجارت آزاد و جهانی سازی جایزه نوبل دریافت کرده است، اظهار داشت آمریکا برای تضمین سود کشور در بلند مدت باید در توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کند، حتی اگر در کوتاه مدت دچار کسری شدید گردد.

وی افزود آمریکا احتمالاً در سال آینده 7 تا 8 درصد کسری تولید ناخالص داخلی خواهد داشت. این وضعیت تا دو سال مشکلی را ایجاد نمی کند ولی اگر ادامه یابد و نشانی از بهبود مشاهده نشود، جای نگرانی دارد.

۲۵ آذر ۱۳۸۷ ۱۲:۲۹
تعداد بازدید : ۷۳۴
کد خبر : ۳۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید