به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چاپ 40 میلیارد دلار اوراق قرضه کشورهای حوزه خلیج فارس به خاطر کسری بودجه

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- تازه ترین داده های آماری از وضعیت اقتصادی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حاکی است که این کشورها به دلیل کمبود منابع مالی و کسری بودجه ناشی از نوسان قیمت نفت دربازارهای جهانی طی سال 2016 و 2017 درحدود 40 میلیارد دلار اسناد مالی قرضه را به چاپ رسانده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا موسسه مالی 'کفیک' از نهادهای معتبر مالی در جنوب خلیج فارس با انتشار گزارشی در این زمینه تاکید کرد : عربستان سعودی اسناد مالی قرضه به ارزش 17 و نیم میلیارد دلار به چاپ رسانده است و کشورهای قطر و کویت نیز هر یک به ترتیب 9 و 10 میلیارد دلار و امارت ابوظبی نیز به ارزش 5 میلیارد دلار اسناد مالی قرضه به چاپ رسانده اند.
این گزارش با اشاره به تدابیر ریاضتی شدیدی که عربستان سعودی برای نجات اقتصاد خود و جبران کسری بودجه در نظرگرفته است، می نویسد: مشکلات مالی درعربستان به شکلی است که حتی دستمزد وزرای دولت نیز کاهش یافته است و با به تاخیر افتادن پروژه های عمرانی در این کشور قیمت سوخت نیز ممکن است تا مرز 40 درصد افزایش یابد.
دانشگاه کلمبیا آمریکا نیز به تازگی در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی در ماه های گذشته مشکلات فراوانی را پیش روی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار داده و بازار کار در این کشورها تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
براساس این گزارش، بخش اعظم درآمدزایی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به غیر از امارات متحده عربی بر محوریت نفت تکیه دارد و روند چالش برانگیز کمبود منابع مالی همچنان اعضای این شورا را تحت فشار قرار خواهد داد.
همزمان موسسه ضمانت سرمایه گذاری عربی با انتشار گزارشی درپایگاه رسمی خود به ادامه روند کسری بودجه کشورهای عربی درسال 2017 اشاره و اعلام کرد: کشورهای عربی کسری بودجه 200 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشته اند و میانگین درآمد سرانه برای هر یک از شهروندان به 7750 دلار رسیده است.
این موسسه همچنین از افزایش 5.7 درصدی میانگین نرخ تورم در کشورهای عربی خبر داد.
پیشتر نیز شاخص ها آماری حکایت از آن داشت که اعتماد شهروندان کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به حوزه اقتصادی کشورهای خود به دنبال تشدید بحران مالی و مشکلات ناشی از کسری بودجه به حداقل رسیده است.
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که شهروندان آن به زندگی های پرخرج خود درمیان عرب ها شهرت دارند، امروزه بدنبال کاهش درآمدهای نفتی با مشکل جدی روبه رو شدند و سطح معیشت شهروندان روند نزولی داشته است. علاوه بر آن افزایش قیمت بنزین و کالاهای مصرفی نیز به عنوان یک عامل مهم سبب تشدید مشکلات شده است.

انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

منبع: ایرنا

۲۷ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱
تعداد بازدید : ۵۴۹
کد خبر : ۳۷,۵۵۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید