به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارزانی خودرو در راه است؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- قیمت خودرو رو به کاهش است. این را نمایشگا‌ه‌داران و فروشندگان اتومبیل می‌گویند؛ خبری که می‌تواند برای متقاضیان خودرو به خصوص در پایان سال که به دنبال آن سفرهای نوروزی شروع می‌شود، خبر «خوب» تلقی شود.

 اما علت این کاهش قیمت چیست؟سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو می‌گوید: در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۷۹ هزارو ۴۶۲ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

 آن طور که امیرحسین قناتی گفته، در بخش تولید خودروهای سواری با رشدی ٤٠ درصدی مواجه بودیم که این رشد البته در سایر بخش‌های تولید انواع خودرو مثل وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون هم دیده می‌شود.

 به گفته وی اگر این روند افزایشی ادامه یابد تا پایان سال میزان تولید خودرو به یک میلیون و ٣٠٠ هزار دستگاه می‌رسد.

  در همین حال سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفته که طی روزهای اخیر شاهد کاهش ٤٠٠ هزار تومانی پژو ٤٠٥ مدل GLX در بازار بودیم، به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت ٢٩ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. او با اشاره به کاهش ٦٠٠ هزار تومانی قیمت پژو ٤٠٥ مدل SLX در بازار اضافه کرده: « این خودرو هم‌اکنون با قیمت ٣٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. »

 به گفته او قیمت سمند SE نیز در بازار کاهش ٥٠٠ هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت ٥/٢٨ میلیون تومان معامله می‌شود. موتمنی با بیان اینکه قیمت سمند EF٧ در بازار به ٣١ میلیون و ١٠٠ هزار تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر پژو ٢٠٦ تیپ دو با قیمت ٣٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و پژو ٢٠٦ تیپ ٥ با قیمت ٣٧ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

 این در حالی است که قیمت پژو ٢٠٦ تیپ ٥ طی روزهای اخیر افت ٤٠٠ هزار تومانی را تجربه کرده است. وی همچنین قیمت تندر ٩٠ اتوماتیک را در بازار ٤٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت دنا نیز طی روزهای اخیر با کاهش ٨٠٠ هزار تومانی به ٤٤ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسیده که دلیل این افت قیمت، بهبود عرضه این خودرو از سوی ایران خودرو بوده است. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل‌ همچنین با اشاره به افزایش عرضه سراتو توسط کارخانه گفت: قیمت این محصول در بازار با کاهش روبه‌رو بوده به طوری که در حال حاضر قیمت بازار سه میلیون تومان پایین‌تر از قیمت کارخانه است و سراتو دنده اتوماتیک با قیمت ٨٧ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

منبع: روزنامه اعتماد

۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۳۲۷
کد خبر : ۳۷,۶۷۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید