به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار جهانی قراضه امسال در نوسان می ماند

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- چشم انداز بازار جهانی قراضه در کشورهای اصلی تولید کننده آن بیشتر به سیاست گذاری های دولت ها بستگی دارد تا اصول سنتی عرضه و تقاضا. در این راستا انتظار می رود نوسان در بازار جهانی قراضه ادامه داشته باشد.

برنامه های چین برای کاهش ظرفیت تولید فولاد برای مدتی زمان می برد تا به سرانجام برسد. در هر حال علی رغم محدودیت های تولید دولت، تولید فولاد چینی ها رو به بالاست. احتمالا این روند سال 2017 نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایفنا، در امریکا امید به بهبود رشد اقتصادی، افزایش نرخ پی ام آی و سلامت صنایع تولیدی موجب شده بازار قراضه خوش بین باشد.

البته تصحیح قیمت نیز برآورد شده است. به توجه به ضعف بازار صادرات قراضه  و افزایش عرضه به دلیل رونق بازار داخلی، این تصحیح قیمت دور از انتظار نیست. قراضه خرد شده در ژانویه در بازار داخلی امریکا 305 تا 315 دلار هر لانگ تن بود و اخیرا به 280 تا 290 دلار کاهش یافته است. آخرین صادرات به ترکیه نیز برای قراضه سنگین 20-80 در 248 دلار هر تن سی اف آر بوده است.

در بازار ژاپن انتظار نمی رود قیمت قراضه به کمتر از 220 دلار هر تن فوب برسد چرا که تولید داخلی فولاد آن بالاست و تقاضای صادراتی از ویتنام و بنگلادش صعودی است.

منبع: metal expert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۷۸۷
کد خبر : ۳۸,۲۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید