به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش 50 درصدی تولید خودرو در ترکیه

تولید کنندگان خودرو در ترکیه به دلیل تعطیلات 9 روزه عید، تولید دسامبر خود را بیش از 50 درصد کاهش داده اند. آن ها اظهار می دارند که میزان تولید در ژانویه نیز بیش از تولید دسامبر نخواهد بود.

انجمن خودروسازان ترکیه اعلام کرد که کاهش تولید خودرو در ترکیه ناشی از کاهش صادرات و کاهش تقاضای خودرو در داخل ترکیه و اتحادیه اروپا است.    

به گزارش این انجمن، در اکتبر بازار خودرو در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا حدود 5/14 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل تنزل کرده در حالی که بازار ترکیه در این ماه 2/39 درصد افت داشته است. در دوره ژانویه تا اکتبر، بازار خودروهای سبک در ترکیه، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا روند یکسانی داشت. اما در اکتبر بازار خودروهای تجاری سبک در ترکیه 35 درصد تنزل کرد در حالی که بازار این خودروها در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا 7/18 درصد افت کرد.

در اکتبر بازار وسایل نقلیه سنگین نیز در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا با 40 هزار دستگاه حدود 13 درصد تنزل یافت. البته برخی از کشورها نسبت به دوره مشابه  سال قبل اعلام افزایش کردند.

این در حالی است که بازار وسایل نقلیه سنگین در ترکیه با 2200 دستگاه 32 درصد افت کرد.

۲۶ آذر ۱۳۸۷ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۶۷۱
کد خبر : ۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید