به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش سخت گیری های دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- دولت چین در راستای برنامه خود برای مبارزه با آلودگی هوا، فرصت کارخانه ها در استان های اصلی تولید کننده فولاد را برای کاهش ظرفیت تولید کم کرده و قوانین سخت گیرانه تری برای تولید فولاد وضع کرده است. این تصمیمات شاید قیمت ها را در چین باز هم بالاتر ببرد.

به گزارش ایفنا، طبق آخرین اخبار، شهر های پکن، تیانجین و 26 شهر استان های اطراف استان هبی، شانکسی، شاندانگ و هنان باید تا پایان اکتبر به برنامه سالانه کاهش ظرفیت تولید خود دست یابند. در حالی که پیش از این تا دو ماه بیشتر وقت داشتند. این برنامه ها شامل توقف فعالیت خطوط تولید غیر قانونی و آلاینده نیز می باشد.

ظاهرا شهر های اصلی تولید کننده فولاد در استان هبی که در نزدیکی پکن است باید تولید را در فصل زمستان نصف می کردند.

از آغاز سال جاری آلودگی هوا در چین وخیم تر شد از این رو چنین تصمیمی لازم بود. تعداد روزهای پاک در پکن، تیانجین و هبی  امسال 20 درصد از سال گذشته کمتر بود.

این تصمیات دولت می تواند قیمت فولاد را در بازار داخلی این کشور بالاتر ببرد. ولی به نظر فعالان بازار شاید تاثیر چندانی بر کل تولید فولاد چین نگذارد چرا که شرکت های با خطوط تولید جدید برای استفاده از افزایش قیمت ها با قدرت بیشتری در بازار حضور خواهند داشت.

منبع: metal expert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۳۸۴
کد خبر : ۳۸,۴۲۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید