به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توقف واردات ورق گرم ژاپن در کره

با وخیم تر شدن اوضاع بازار فولاد در کره، افزایش موجودی کارخانجات و بالا بودن قیمت های پیشنهادی از سوی عرضه کنندگان ورق گرم ژاپن، کارخانجات نورد کره ای احتمالاً هیچ ورق گرمی در فصل اول 2009 از ژاپن وارد نخواهند کرد.

یکی از تجار سئول اظهار داشت قیمت های پیشنهادی ژاپن برای ورق گرم در دوره ژانویه تا مارس در سطح قیمت های فعلی است که خیلی بالاست. برای شروع مذاکرات برای تعیین قیمت های سال آینده هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

در اواخر آگوست، نیپون استیل قیمت ورق گرم خود را 1100 دلار هر تن فوب برای دوره اکتبر تا دسامبر اعلام کرد که نسبت به فصل قبل 100 دلار هر تن افزایش نشان می دهد. کارخانجات کره ای معتقدند که قیمت ها باید به میزان زیادی کاهش بیابد.

از طرفی کاهش ارزش وون کره، مسائل را پیچیده تر کرده و باعث شده است قیمت ورق گرم ژاپن برای کره ای ها بسیار گران تمام شود.

کارخانجات ژاپنی ورق گرم خود را برای تحویل اکتبر تا دسامبر در قیمت 800 تا 850 دلار هر تن پیشنهاد می دهند. برخی از کارخانجات که نیاز به ورق کیفیت ژاپنی دارند، این قیمت ها را پذیرفته اند. برخی دیگر این قیمت ها را پذیرفته اند ولی به دلیل عدم ارائه مشخصات کالا به شرکت های ژاپنی حمل بار، تحویل بار آن ها لغو شده است. برخی دیگر نیز از پذیرفتن این قیمت ها امتناع می کنند. در نتیجه صادرات ورق گرم ژاپن به کره عملاً متوقف شده است.

هیچ یک از دو طرف، تمایلی به مذاکره برای قیمت های فصل بعد ندارند. هنوز برخی از خریدهای فصل چهارم حمل نشده است. زیرا مشتریان کره ای خواستار تاخیر در تحویل کالاهای خریداری شده خود بوده اند.
۲۶ آذر ۱۳۸۷ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۷۴۹
کد خبر : ۳۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید