به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وعده 100 روزه دولت نشان داد که رکود اقتصادی عمیق‌تر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- یک اقتصاددان گفت: زمانی که آقای روحانی اعلام کرد ظرف 100 روز قرار است وضعیت را بهبود ببخشد و بعد دیدم که یکی، دو سیاست کلان را در پیش گرفت، از همان زمان پی بردم که رکود اقتصادی در این دولت نه‌تنها درمان نمی‌شود، که عمیق‌تر هم می‌شود.

 جمشید پژویان در پاسخ به این پرسش که در سال 1395 در خروج از رکود چقدر موفق بودیم؟ اظهار داشت: به هیچ وجه. ما نه‌تنها از رکود خارج نشدیم، بلکه رکود در سال 95 عمیق‌تر هم شده است.

وی در گفت و گو با افکارنیوز افزود: در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌ها و مشاغل با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند یا در موارد زیادی کار خود را تعطیل کرده‌اند.

این اقتصاددان تصریح کرد: مواردی که هنوز سرپا مانده‌اند هم با کسری‌های بزرگ و عدم پرداخت چندماهه حقوق کارمندان و کارگران، به کار خود ادامه می‌دهند.

پژویان متذکر شد: زمانی که آقای روحانی اعلام کرد ظرف 100 روز قرار است وضعیت را بهبود ببخشد و بعد دیدم که یکی، دو سیاست کلان را در پیش گرفت، از همان زمان پی بردم که رکود اقتصادی در این دولت نه‌تنها درمان نمی‌شود، که عمیق‌تر هم می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌هایی که ما نیاز داشتیم، سیاست‌های اصلاح ساختاری در چارچوب مبانی خرد اقتصاد بود، اما هیچ‌کدام از این سیاست‌ها اتخاذ نشد.

این اقتصاددان تصریح کرد: رشد اقتصادی ما با توجه به رشد فروشی که در بخش نفت داشته‌ایم، احتمالا ادامه خواهد یافت و ارقام 5 تا 6 درصد برای سال آتی دور از انتظار نیست. اگرچه این رشدی پایدار و اشتغال‌زا نیست.

پژویان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت که آقای روحانی به جای به‌کارگیری دوستان خود، از مشاوران بهتری که در حوزه اقتصاد خرد توانمندند و با ساختارهای اقتصاد ایران آشنا هستند، بهره می‌گرفت، اما متاسفانه این‌گونه نشد و تنها سیاست‌های کلانی را به کار گرفتند که نمی‌توانست به خروج از رکود و ایجاد اشتغال کمک کند.

وی تاکید کرد: اگر هم رشدی در چندماهه گذشته ایجاد شده، به دلیل رشد بخش نفت است که بدیهی است با توجه به سهم بخش نفت در تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی تحت تاثیر قرار بگیرد، اما این رشدی نیست که بتواند صنایع کشور را فعال کند و منجر به ایجاد اشتغال شود.

منبع: افکارنیوز

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۵۲۶
کد خبر : ۳۸,۷۳۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید