به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارتباط بین زبان انگلیسی و اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- به گزارش شهد اقتصاد به نقل از مجمع جهانی اقتصاد، میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان به شدت در تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی- نه برای بهبود وضع خود- بلکه به عنوان یک ضرورت اقتصادی هستند. این کار برای کسانی که در کشوری متولد شده­اند که زبان مادری آنها انگلیسی بوده آسان است اما برای مردم در اقتصادهای نوظهور مانند چین، روسیه و برزیل، که در آن­ها زبان رسمی کسب ­وکار، زبان انگلیسی نیست دشوار است. تسلط به انگلیسی یک ابزار حیاتی برای دستیابی به فرصت­ های جدید اقتصادی چه در داخل و چه خارج از کشور است.

 

چرا رهبران کسب و کار جهانی باید به یادگیری زبان انگلیسی در سایر نقاط جهان اهمیت دهند؟

این پژوهش رابطه­ ای مستقیم بین مهارت‌های زبان انگلیسی جمعیت و عملکرد اقتصادی کشور را نشان می‌دهد. به عنوان مثال با افزایش تسلط بر زبان انگلیسی، شاخص ­هایی مانند درآمد ناخالص ملی (GNI) و تولید ناخالص داخلی بالا می ­رود.

در نمودار اول ارتباط بین شاخص تسلط به زبان انگلیسی (EF EPI) و درآمد ملی ناخالص سرانه در سطح کلان با استفاده از داده ­های ۶۰ کشور جهان به تصویر کشیده شده است. از نمودار مشخص است که افزایش تسلط به زبان انگلیسی با افزایش درآمد سرانه همراه است. همچنین در سطح خرد، استخدام مدیران منابع انسانی نشان می­دهد که جویندگان کار مسلط به زبان انگلیسی نسبت به سایر نیروی کار در سطح کشور خود حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد دریافتی بالاتری داشته ­اند.

14-02
 

تعامل بین تسلط به زبان انگلیسی و درآمد ناخالص ملی سرانه یک چرخه مفید است، به این صورت که با بهبود مهارت­ های انگلیسی دستمزدها افزایش می­ یابد که به نوبه خود باعث افزایش سرمایه گذاری دولت و مردم در آموزش زبان شده است و در سطح خرد نیز، بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی برای افراد امکان فعالیت در شغل بهتر و بهبود معیارهای زندگی‌شان را به وجود می ­آورد. این توضیحی است برای اینکه چرا کشورهای اروپای شمالی همیشه در شاخص تسلط به زبان انگلیسی جایگاه بالاتری حداقل در دو سال گذشته داشته ­اند. با توجه به اندازه ­های کوچک و اقتصادهای مبتنی بر صادرات این کشورها، رهبران کسب و کار درک کرده­ اند که مهارت بیشتر در زبان انگلیسی یک جزء حیاتی در ادامه یافتن موفقیت­ های اقتصادی آنها است.

اما تأثیر تسلط بر زبان انگلیسی تنها بر درآمد و بهبود شرایط اقتصادی نیست. بلکه شامل کیفیت زندگی نیز می‌شود. این پژوهش همچنین ارتباط بین تسلط به زبان انگلیسی و شاخص توسعه انسانی، اندازه‌گیری آموزش‌ و پرورش، امید به زندگی، سواد و استانداردهای زندگی را مشخص می­ کند.

در نمودار زیر همبستگی بین شاخص تسلط به زبان انگلیسی و شاخص توسعه انسانی به شکل یک خط صعودی دیده می­ شود. کشورهای با سطوح پایین و بسیار پایین در مهارت زبان انگلیسی، سطوح متغیری از شاخص توسعه انسانی را تجربه کرده­ اند. اما هیچ کشوری با سطح مهارت زبان انگلیسی متوسط ​​یا بالاتر، شاخص توسعه انسانی (HDI) پایینی نداشته­ است.

14-03  

برای رهبران کسب و کار، دانستن اینکه کدام کشورها در حال سرمایه‌گذاری در بهبود زبان انگلیسی خود هستند،  مفید بوده و می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد اینکه چگونه یک کشور متناسب با بازار جهانی پیش می­رود یا چگونگی انتخاب استراتژی شرکت، به آنها بدهد.

چند مورد از سؤالاتی که در ذهن مدیران کسب و کار به وجود می­آید ممکن است به شرح زیر باشد:

  • کدام کشورها در تلاش برای جذب کسب و کار به شدت به بهبود تسلط به زبان انگلیسی روی آورده ­اند؟
  • ضعف مهارت زبانی چگونه می­تواند مانع از رشد اقتصادهای نوظهور شود؟
  • تلاش برای استخدام بین‌المللی در کدام کشورها باید قرار داده شود؟
  • همان طور که ما در مورد گسترش زبان در سطح جهانی فکر می کنیم . کارکنان انگلیسی زبان در این فکر هستند که یافتن کار در کشور مادری آسان هست یا در مکان دیگر؟

بنابراین در حال حاضر دانستن اینکه مهارت زبان انگلیسی فقط یک کالای لوکس نیست بلکه به‌مثابه کسب و کار جهانی است ضروری است. رهبران کسب و کار باید بدانند که کسب مهارت زبان انگلیسی در بازار جهانی یک مزیت رقابتی محسوب می­شود.

منبع: شهد اقتصاد

۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۳۰۰
کد خبر : ۳۸,۸۶۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید