به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برآورد رشد اقتصادی ٨ درصدی برای سال ۹۶

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- وزیر امور اقتصاد و دارایی می گوید برآوردها حاکی از رشد ٨ درصدی افتصاد در پایان سال ١٣٩۶ است.

به گزارش ایسنا، علی طیب نیا در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با مروری بر شاخص‌های اصلی اقتصادی در دولت فعلی از تغییر بهبود اوضاع اقتصادی سخن گفت و در این باره بر تغییرات رشد اقتصادی نیز تاکید داشت.

وی به بهبود شاخص فلاکت یعنی شاخصی از تورم و بیکاری اشاره داشت و گفت: شاخص فلاکت از ٤٢.٦ به حدود ٢١ درصد رسیده که تقریبا نصف شده است.

وزیر اقتصاد در عین حال یادآور شد که اگر مذاکرات هسته‌ای زودتر به نتیجه رسیده بود، عوامل تاثیرگذار بر درآمدهای نفتی رفع و سایر شرایط ایجاد شده بود و به طور حتم اوضاع اقتصادی در زمانی سریعتر بهبود می یافت.

طیب‌نیا همچنین به شرایط بازار پول و بانک‌ها هم اشاره کرد و افزود: بانک‌ها با مشکلات ساختاری متعددی مواجه بوده و هستند که می‌توان از آنها به کمبود سرمایه، مطالبات معوق، بدهی دولت به شبکه بانکی یاد کرد.

وی گفت که ما به جای انتقاد از بانک‌ها سعی کرده‌ایم معضلات را ریشه یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم. این در حالی است که مدیران بانکی نتایج اقدامات انجام شده برای بهبود مالی بانک‌ها را تایید خواهند کرد.

منبع: ایسنا

۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۵۰۶
کد خبر : ۳۹,۱۰۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید