به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد اقتصادی بیش از انتظار چین در سه ماهه نخست 2017

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رویترز اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری میلادی اقتصاد چین رشد 6.9 درصدی را تجربه کرد که تا حدودی بیش از میزان مورد انتظار و پیش‌بینی شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال 2017 رشد 6.9 درصدی را تجربه کرد که نسبت به میزان مورد انتظار تا حدودی بالاتر است.

از جمله دلایل افزایش رشد اقتصادی چین، بهبود سرمایه‌گذاری‌های دولت این کشور بر زیر ساخت ها و بروز نشانه های داغ شدن بازار مسکن این کشور است.

پیشتر و در نظر سنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی، رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست سال جاری 6.8 درصد پیش بینی شده بود که برابر با رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال 2016 بود.

این رشد اقتصادی نسبتا قوی می تواند خبر خوشی برای اقتصاد جهانی باشد اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که دولت چین همچنان برای تحریک اقتصاد این کشور  به شدت به سیاست های تحریک اقتصادی وابسته بوده و همچنان از مولدهای اقتصادی قدیمی به عنوان پیشران استفاده کرده و اقدامات کافی برای کاهش ریسک افزایش شدید بدهی های خود انجام نمی دهد.

رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری بالاترین رشد اقتصادی سه ماهه از سه ماهه سوم سال 2015 تا کنون محسوب می شود چرا که آمارهای ماه مارس نشان دهنده افزایش بیش از انتظار سرمایه‌گذاری، خرده فورشی،‌ تولید کارخانه ها، و صادرات در این کشور بوده است.

منبع: فارس

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۷۸۷
کد خبر : ۳۹,۱۵۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید