به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تبرئه چین و ژاپن از اتهام دستکاری در ارزش پول ملی

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- اقتصادهای آسیایی از اتهام «دستکاری ارزش پول ملی» که توسط آمریکا به آنها زده شده بود نجات یافتند، اما باید منتظر فشار بیشتر آمریکا بر تجارتشان باشند .

در جدیدترین گزارش خزانه داری آمریکا، کشورهای آسیایی از اتهام دستکاری در ارزش پول که قبلا به آنها نسبت داده شده بود رهایی یافتند، اما دونالد ترامپ همچنان بر تحقیق در مورد عدم توازن تجاری با این کشورها پافشاری دارد که این مساله احتمالا باعث ایجاد تنش‌های تجاری با این کشورها خواهد شد.

ترامپ قبلا در سخنانی گفته بود که برخی از شرکای تجاری ایالات متحده، به ویژه چین، ارزش پول خود را دستکاری کرده اند، اما از آن به بعد از ادعای خود عقب نشینی کرد و تایید کرد که چین به منظور ارزان کردن صادرات خود یوان را تضعیف نکرده است.

علیرغم گزارش جدید خزانه داری امریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان همچنان در لیست ایالات متحده برای  نظارت ویژه بر فعالیت های پولی قرار دارند و  چین با داشتن مازاد تجاری عظیم با ایالات متحده در صدر لیست قرار دارد.

یک مقام دولتی ژاپن در گفتگو با رویترز بیان کرد : اصلاح عدم توازن تجاری برای ایالات متحده در رایزنی هایش با چین و ژاپن در وضعیتی که اتهام دستکاری در ارزش پول ملی را به عنوان یک تهدید نگه داشته بود، مشکل بود.

در گزارش پولی شش ماهه خزانه داری ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، از هیچ کدام از شرکای بزرگ تجاری به عنوان دستکاری کننده در ارزش پول نام برده نشده است؛ هرچند به نظر میرسد استفاده از این گزینه در آینده را مجاز گذاشته باشد.

به نظر میرسد ترامپ در گفتار خود علیه فعالیت های تجاری چین نرم تر شده است چرا که ترامپ برای حل تنش رو به رشد خود با شبه جزیره کره به کمک چین نیاز خواهد داشت.

تاکشی مینامی،  اقتصاد دان ارشد موسسه تحقیقاتی نورین چوکین  در توکیو می گوید: به اعتقاد من ایالات متحده تصمیم گرفته این بار از برچسب زدن به چین به عنوان دستکاری کننده پول صرف نظر کند چرا که به همکاری چین در مساله کره شمالی نیاز دارد. بنابراینبسته به این که شرایط موجود با کره شمالی به چه شکلی پیش برود معلوم نیست که در نیمسال بعدی و گزارش پولی مربوط به آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

یک مقام ارشد مالی کره جنوبی میگوید : چیزی که ما از این گزارش متوجه شدیم این است که در آن به تاریخچه قبلی دستکاری پولی اشاره شده است و در واقع آنها به ما میگویند چنین اعمالی را در آینده انجام ندهید و ما هم تمایلی به انجام چنین اعمالی نداریم.

منبع: مهر

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۷۳۶
کد خبر : ۳۹,۱۶۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید