به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

همزمانی انتخابات با شناسایی سود شرکت‌ها شائبه ایجاد کرده است

ورشکستگی برای بانک‌های ایران معنا ندارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- یک حسابرس معتمد بورس گفت: آنچه به عنوان ورشکستگی بانک‌ها در دنیا اطلاق می‌شود را نمی‌توان به بانک های ایرانی نسبت داد زیرا بانک های داخلی دارایی‌های بسیاری دارند که امکان فروش آنها میسر نیست.

غلامحسین دوانی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس تامین مخارج ستاد‌های انتخاباتی از طریق داغ شدن سهام برخی شرکت‌ها با پیشرانی خودرویی‌ها را غیر ممکن ندانسته و معتقد است: معاملات انتقالی سهام خودرویی‌ها با شرکت‌های تابعه خود به نوعی سود کاغذی بر جای می گذارد که از منظر حسابرسان به معنای سود بی‌کیفیت و یا سودی که به همراه آن پولی در کار نیست تعبیر می‌شود.

وی افزود: داغ تر شدن فضای انتخابات و شائبه تامین مخارج ستادهای انتخاباتی از طریق بازارسرمایه در حالی عنوان می شود که انتخابات در خرداد ماه و فصل مجامع شرکت ها در تیر ماه برگزار می شود و همزمانی این دو رویداد و تلاش شرکت ها برای شناسایی سود در مجامع آتی برخی اذهان را به سمت برخی تحلیل های تایید نشده در این زمینه می کشاند.

دوانی با این عنوان که افکار عمومی معامله گران بازار سهام نباید بر روی توقعات بی مورد متمرکز باشد ، معتقد است: نوسان قیمت سهام در بازار پایه توافقی نیازی به دخالت نهاد ناظر نداشته و معامله گران بازار سهام به خوبی امکان تشخیص نقطه بهینه و تعادلی را دارند و به اصطلاح معامله گران بازار سهام سر یکدیگر را در بازار می تراشند،اما اینکه چه اتفاقی برای شفافیت بازار سهام و عدم اقبال معامله گران به شرکت های شفاف از جمله بانک ها و یا شرکت های بزرگ بنیادی از جمله معدنی ها و پتروشیمی ها رخ داده را باید مورد بررسی دقیق تری قرار داد.

حسابرس معتمد بورس در برابر این پرسش فارس که آیا بانک های ایرانی امکان ورشکسته شدن و به تبع آن نکول سپرده های مردم را دارند ، گفت: آنچه که به عنوان ورشکستگی بانک ها در دنیا اطلاق می شود را نمی توان به بانک های ایرانی نسبت داد زیرا بانک های داخلی دارایی های بسیاری دارند که امکان فروش آنها میسر نیست. بدهکار اصلی بانک ها هم اکنون دولت برخوردار از درآمد نفتی است که به هر حال این بدهی را جبران خواهد کرد از اینرو وضعیت اقتصاد و بانک های ایران نمی تواند مشابه اقتصاد هایی همچون یونان شود.

منبع: فارس

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۲۴۰
کد خبر : ۳۹,۲۴۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید