به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دولت امریکا به دنبال محدود سازی واردات فولاد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- امریکا که در مقایسه با سایر کشورها محدودیت های تجاری بیشتری در بازار فولاد خود دارد قصد دارد سیاست های مربوط به واردات را سختگیرانه تر نماید. اخیرا دونالد ترامپ از وزارت بازرگانی این کشور خواسته وضعیت واردات فولاد را بررسی کند تا ببینند مازاد واردات فولاد امنیت ملی را زیر سوال نبرد این امر عرضه کننده های خارجی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طبق قانون اگر ریاست جمهوری امریکا به این نتیجه برسد که تجارت خارجی و واردات امنیت ملی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند دستورات لازم برای محدود سازی آن را بدهد. تولید کننده های امریکایی نیز از این تصمیم برای بررسی های بیشتر راضی هستند.

به گزارش ایفنا، این تحقیقات تا 270 روز می تواند ادامه داشته باشد و پس از آن ترامپ تصمیم خواهد گرفت واردات فولاد را محدود سازد یا نه. فعلا رسما اعلام نشده واردات از کدام کشورها مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد ولی اغلب فعالان بازار مطمئنند چین مورد بررسی قرار می گیرد. کارخانه یو اس استیل معتقد است مدت هاست چین و سایر کشورها با اعمال برخی معافیت ها برای صنعت فولادشان و افزایش صادرات بازارهای جهانی و صنعت فولاد امریکا را مورد حمله قرار داده اند.

قابل ذکر است سال 2016 سهم بازار واردات فولاد در امریکا 26 درصد بوده و کالاهای اصلی وارداتی شامل محصولات نیمه تمام، میلگرد ورق گرم و سرد و گالوانیزه بوده است. عرضه کننده های اصلی فولاد به امریکا نیز کانادا، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، ترکیه و روسیه هستند. البته در مجموع بیش از  80 کشور به امریکا صادرات فولاد دارند.

منبع: metal expert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۵۴
کد خبر : ۳۹,۲۷۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید