به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احیاء 5 چاه نفت امریکا و تاثیر آن در کاهش قیمت نفت به زیر 50 دلار

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- علی رغم تلاشهای اوپک  در کاهش تولید نفت، اقدامات امریکا در افزایش روند تولید باعث شد روز جمعه قیمت نفت شاهد کاهش بیش از 2 درصد باشد که این بیشترین کاهش طی بیش از یک ماه اخیر است. قیمت نفت برنت هم اکنون به 51.96 دلار در هر بشکه رسیده که 1.03 دلار یا 2 درصد کمتر از قیمت تمام شده قبلی است. همچنین قیمت نفت خام فیوچرز در سطح 49.62 دلار در هر بشکه تمام شد که 202 درصد یا 1.09 دلار کمتر از قیمت تمام شده قبلی می باشد. حجم معاملات بالاست . مقدار معاملات وست تگزاس اینترمدیت بالغ بر 525 هزار قرارداد روزانه اعلام شده است.

 

طی این هفته نفت برنت 7 درصد و قیمت نفت خام امریکا 6.7 درصد کاهش داشته است که بیشترین کاهش تا دهم مارچ امسال بوده، این کاهش در راستای اشباع بازار و علی رغم پیش بینی ها صورت گرفته است. پیشتر پیش بینی ها حاکی از افزایش قیمت ها بود و کمیسیون معاملات ایالات متحده افزایش قیمت نفت و حداکثر رقم 355.077 قرارداد ماهانه تا هجدهم آوریل را اعلام کرده بود اما قیمت نفت در روزهای اخیر کاهش بیشتری نسبت به کاهش ماه مارچ را شاهد بوده است.

دست اندرکارن بازار انتظار دارند اوپک در برنامه کاهش تولید خود برای شش ماه آینده تجدیدنظر کند. روز جمعه اعضا رسمی اوپک و کشورهای غیر عضو پیشنهاد کاهش بیشتر تولید و رساندن آن به سطح 1.8 میلیون بشکه در روز را ارائه دادند. با این حال، اطلاعات حمل و نقل نشان می دهد از زمان کاهش تولید ترانزیت نفت در سطح جهانی بیشتر شده است. این درحالی است که وزیر انرژی روسیه اظهارنظری راجع به افزایش تولید با توجه به کاهش سطح موجودی بازارها ارائه نداد.

احتمال ادامه روند افزایشی تولید نفت در امریکا بالاست و شاهد این گفته افزایش تعداد حفاریهای این منطقه است.

منبع: Reuters

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۲۲۷
کد خبر : ۳۹,۲۸۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید