به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعرفه صادرات سنگ آهن در هند بالا می رود؟ - 19/ 11/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- وزارت صنایع هند پیشنهاد داده که تعرفه صادرات سنگ آهن افزایش یابد و تعرفه واردات این کالا در هند حذف شود تا بدین وسیله تقاضای بالای داخلی تامین گردد. اگر این لایحه تصویب شود بر درآمد صادرکنندگان هندی تاثیر گذار خواهد بود.  این طرح به نفع فولادسازان داخلی است چراکه عرضه سنگ آهن با قیمت مناسب در بازار داخلی هند افزایش می یابد.

پیش از این در هند سنگ آهن با خلوص بالا هیچ تعرفه صادراتی نداشت و در دسامبر 2009 این تعرفه به 5 درصد افزایش یافت. در این لایحه پیشنهاد شده که تعرفه صادرات سنگ آهن با هردرجه از خلوص تا 20 درصد افزایش یابد. هم اکنون تعرفه واردات سنگ آهن در هند 2 درصد است که در این طرح این تعرفه کاملا حذف می شود.

اخیرا صادرات سنگ آهن هند بالا رفته که دلیل اصلی آن افزایش تقاضای چین بوده است. در آوریل تا اکتبر 2009 صادرات سنگ آهن هند نسبت به سال قبل 8/20 درصد افزایش یافت و پیش بینی شده که علیرغم افزایش تعرفه صادرات باز هم بیشتر شود.

حتی وزارت صنایع هند زمانی معتقد بود که دولت باید صادرات سنگ آهن را به طور کلی ممنوع نماید تا نیاز داخلی به مواد اولیه تامین گردد. احتمالا تعرفه واردات سنگ آهن حذف می شود ولی تعرفه 5 درصدی واردات ورق، مقاطع، آهن اسفنجی و چدن همچنان باقی خواهد ماند.

۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ۰۷:۴۶
تعداد بازدید : ۵۵۹
کد خبر : ۳,۹۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید