به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل پیشرفته

ذوب‌آهن بدهی انباشته دارد

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- وزیر صنعت با اعلام این‌که راه‌آهن ریل ملی را به صورت نقدی از ذوب‌آهن خریداری می‌کند از تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل مناسب برای سرعت ۲۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت:‌ برای استفاده سازندگان تجهیزات ریلی از منابع صندوق توسعه ملی هماهنگی لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص تولید ملی، اظهار کرد: «این اسم را شما گذاشتید، همه اینهایی که در ایران انجام می‌شود ملی است. متنها در مورد ریل هیچ امکاناتی نداشتیم از سه سال پیش در این دولت با دوستان ذوب‌آهن نشست داشتیم و آنها ترغیب کردیم برای سرمایه‌گذاری در این رابطه اقدام کنند

وی تصریح کرد: «خوشبختانه هم با شرکت‌های ایرانی و خارجی قراردادها امضا شده و در تولید فولاد خام، شمش، نورد و اتمام پروژه سرمایه‌گذاری شده، همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهوری خط -تولید- افتتاح شد. در حال حاضر تولید در حال  انجام است و راه‌آهن هم خوشبختانه شرایطی را به گونه ای فراهم کرده تا ریل تولید شده خریداری شود.

وی بیان کرد: راه‌آهن تا امروز به صورت و اعتباری ریلی را از خرید می‌خرید، مثلا با اعتبار 5 ساله. ذوب آهن چنین توانی ندارد که جنس خود را 5 ساله بفروشد. بنابراین آقایان قبول کردند به صورت نقدی ریل تولید داخل خریداری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد:‌ ذوب آهن به دلیل بدهی انباشته از گذشته مقداری تحرک مالی ضعیفی دارد، اما این شرکت می تواند کل نیاز کشور به ریل را تا نزدیک 400 هزارتن -سالانه- تامین می‌کند.

نعمت‌زاده بیان کرد:‌  بر این اساس می‌توانیم ریل برای سرعت‌های ظاهرا تا 250 کیلومتر را در ایران تولید کنیم و به مرحله صادرات آن هم خواهیم رسید.

وی همچنین در خصوص تولید تجهیزات ریلی گفت:‌ آنچه که مهم است باید مقداری راه‌آهن از لحاظ تامین منابع کمک کنند و از طرف دیگری سازندگان تجهیزات اصلی بتوانند هم از فاینانس‌های خارجی و هم از صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

وی تاکید کرد:‌در این زمینه با صندوق توسعه ملی هماهنگی صورت گرفته که به بخش داخلی تسهیلات ارزی ارائه شود تا اینها بتوانند نیازمندی‌های داخلی را تامین کنند. در مجموع همکاری‌های بین‌المللی با شرکت‌های ایرانی در حال توسعه است.

وزیر صنعت با اشاره به امضای قرارداد بین یکی از واحدهای صنعتی سنگان و راه‌آهن، اظهار کرد:‌بر این اساس یک ایستگاه بسیار بزرگی برای حمل‌ونقل مواد اولیه معدنی و تولیدات صنایع فولاد ساخته می‌شود و برای اولین بار در کشور است که بخش خصوصی صنعتی آمده به شبکه ریلی در راتسای توسعه کمک کند.

منبع: تسنیم

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۹۰۲
کد خبر : ۳۹,۵۵۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید