به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط شدید سهام بورس نیویورک در پی تصمیمات ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بورس نیویورک بدترین روز خود از آغاز دولت ترامپ را پشت سر گذاشت. سرعت افت ارزش سهام در بورس نیویورک رکورد زد و این بزرگترین آزمون تجاری ترامپ بود.  هرچند آمار یک روز اهمیت زیادی ندارد اما می تواند در روند کلی آن تاثیرگذار باشد. به گزارش ایفنا، موج اخبار و اتفاقات کاخ سفید تاثیر بسزایی در روند ارزش سهام برای سرمایه گذاران داشت. مهمترین این اخبار گزارشهایی مبنی بر درخواست دونالد ترامپ از رییس اسبق اف بی آی جهت لغو تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در دولت امریکا بوده است و این امر موجب رکورد زنی افت شدید بورس نیویورک از ماه سپتامبر شد. اما ارزش سهام پس از آن بالا رفت و شاخص کلی افت ارزش سهام تنها 0.4 درصد اعلام شد. این در حالی است که متوسط شاخص سهام داو جونز نیز با افت همراه بود. 

بیشترین آمار رشد این هفته بازار مربوط به روز جمعه بود که معاون دادستان امریکا تصمیم ترامپ مبنی بر اخراج رییس اف بی آی را مورد تایید قرار داد. گفته می شود اظهارات ترامپ به دیپلماتهای روسی مبنی بر اینکه اخراج رییس اف بی آی فشار زیادی از روی وی برداشته اثرات مثبتی در افزایش شاخص بورس نیویورک داشته است.

گروههای صنعتی نیز جزو زیان دیدگان این جریانات بودند و سهام مالی آنها یک درصد افت کرد. افت ارزش سهام صنعتی نیز 0.2 درصد عنوان شده است. اما افزایش 1.2 درصدی ارزش سهام املاک و مستقلات و همینطور بالا رفتن 0.5 درصدی ارزش سهام کالاهای مصرفی و نرم افزارها سبب ایجاد تعادل در روند کلی شاخص سهام شد. سرمایه گذاران نیز در همین روز بالغ بر 148 میلیون دلار پول به صندوق معاملات واریز کردند تا سطح نوسانات را به حداقل برسانند.

منبع: Bloomberg

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۸۴۲
کد خبر : ۳۹,۵۹۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید