به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بدهی دولت به پیمانکاران راه و ساختمان از ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آخوندی از بدهی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران خبر داد و مدعی شد دولت یازدهم آزادراه تهران-شمال را زمانیکه تعطیل بوده تحویل گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر امینی اظهار کرد: هم‌ اکنون رقم طلب پیمانکاران، مشاوران و سازندگان از وزارت راه 10 هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم پروژه‌های آزادراهی ما تعطیل بود و اگر عادلانه قضاوت کنند بیش از 5 پروژهٔ سنگین آزادراهی درسه سال اخیر فعال‌شده است.

وی با این ادعا که "دولت آزادراه تهران- شمال را درحالی‌که تعطیل بود تحویل گرفت" تصریح کرد:  آزادراه‌های اصفهان- شیراز، قم- گرمسار و مراغه به ارومیه و هشتگرد نیز در گروه پروژه‌های نیمه تعطیل بود.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص بودجه و تزریق منابع مالی 18  هزار میلیارد تومانی از سوی دولت امکان بازپرداخت 10هزار 500 میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران که رقم بسیار سنگینی است، وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که دولت در سال‌های 93 و 94 مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد پیمانکاران نسبت به بازپرداخت مطالبات خود از سوی دولت آن هم بدون معطلی اعتماد کردند و شروع به ارائه صورت وضعیت خود کردند، به همین دلیل از سال 95 با اعتماد پیمانکاران به دولت رقم بدهی بیشتر شده و به10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تسنیم، امینی در دولت دهم یکی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور (معاون برنامه ریزی و رییس کمیته بهره وری) بود. وی تا پیش از تشکیل معاون حمل ونقل در وزارت راه نیز معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل آخوندی بود.

منبع: تسنیم

۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : ۲۶۲
کد خبر : ۳۹,۶۱۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید