به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازنگری قانون کهن تجارت ایران الزامی است

وجود 15 هزار تبصره در قانون تجارت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به قدمت 100 ساله قانون تجارت ایران گفت: وجود تبصره‌های متناظر، متقابل و نافی یکدیگر، بازنگری قانون تجارت را ضروری کرده است.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد لزوم بازنگری قانون تجارت گفت: قانون تجارت ایران، قانونی 100 ساله است و در این قانون، قوانینی دیده می‌شود که یا متناظر و متقابل با یکدیگرند و یا همدیگر را نفی می‌کنند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه گفته می‌شود قانون تجارت ایران حدود 156 هزار تبصره و قوانین مختلف دارد، افزود: بنابراین با توجه به قدمت زیاد و وجود تبصره‌های مختلف در این قانون، بازنگری قانون تجارت ایران در راستای تبدیل شدن به یک قانون شفاف، روشن، پرمحتوا و کوتاه الزامی است.

وی افزود: هر فعالیتی اگر مبتنی بر قانون نباشد و آن قانون مبتنی بر واقعیت‌های موجود و غیرقابل تفسیر نباشد نمی‌تواند ایجاد شفافیت کند و حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد.

لاهوتی همچنین در رابطه با پیوستن به سازمان توسعه تجارت بیان داشت: پیوستن به سازمان مذکور نه تنها یک ضرورت بلکه یک الزام است و بدون پیوستن به این سازمان قطعا نمی‌توانیم سهم تجارت خارجی‌مان را افزایش دهیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: تا زمانی که سهم تجارت خارجی را افزایش ندهیم نمی‌توانیم ظرفیت‌های خالی را به تولید برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تولید مدام داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی فراهم کردن شرایط پیوستن به سازمان جهانی تجارت است که این یک ابلاغیه است و باید اجرا شود.

منبع: فارس

۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۲۴۰
کد خبر : ۳۹,۶۳۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید