به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ورق صادراتی ژاپن به کره 550 دلار هر تن- 21/ 11/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- مذاکره میان کره و ژاپن برای تعیین قیمت ورق گرم صادراتی ژاپن برای ماه  ژانویه تا مارس در قیمت 550 دلار هر تن فوب به پایان رسید. البته قیمت برای تناژهای مختلف متفاوت می باشد و به تدریج  تا ماه مارس به 560 تا 570 دلار هر تن خواهد رسید.

مذاکره میان کره و ژاپن از ماه دسامبر آغاز شده  است اما به دلیل اختلاف نظر دو طرف بر سر قیمت، این مذاکره به نتیجه نرسیده است. ژاپنی ها خواستار فروش ورق گرم در قیمت 580 تا 600 دلار هر تن فوب بودند در حالی که  قیمت مورد نظر کره ای ها برای خرید این محصول 520 دلار هر تن فوب بود. دلیل اصلی کره ای ها برای مذاکره با ژاپن احتمال رشد بیشتر قیمت سنگ آهن از اول آوریل می باشد.

مذاکره تعیین قیمت محصولات ماه آوریل تا ژوئن احتمالا از اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده آغاز خواهد شد. پیش بیني می شود  قیمت پیشنهادی ژاپنی ها تا 650 دلار هر تن فوب افزایش یابد. قیمت سنگ آهن از اوایل شروع سال مالی جدید یعنی اول آوریل افزایش خواهد یافت. افزایش قیمت سنگ آهن بر قیمت سفارشات فصل آینده تاثیر گذار است. اما وضعیت پذیرش این افزایش قیمت ها از سوی کره هنوز مشخص نیست. با توجه به تقاضای پایین ورق گرم در ژاپن احتمال کاهش قیمت صادراتی محصولات این کشور وجود دارد.

قیمت ورق گرم صادراتی شاگانگ چین برای سفارشات آوریل در مقایسه  با ماه قبل 20 دلار هر تن کاهش یافته و به 530 دلار هر تن  رسیده است. تعطیلات سال نو در چین دلیل اصلی کاهش قیمت ورق گرم در این کشور است.

۲۱ بهمن ۱۳۸۸ ۰۸:۴۵
تعداد بازدید : ۷۳۰
کد خبر : ۳,۹۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید