به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

داد و ستدهای کم حجم و افت قیمت در اکثر نمادها

پایگاه خبری فولاد ایران  در روزهای کاری ابتدایی بورس تهران در هفته جاری قیمت سهام تعداد زیادی از شرکت ها روند کاهشی را تجربه کرد، اما در دو روز پایانی با رشد قیمت سهام خودرویی ها وضعیت بازار مقداری تلطیف شد و دماسنج بازار نیز از روند نزولی باز ایستاد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ ۱۷ خرداد ماه سال جاری در تراز ۷۹ هزار و ۷۵۸ واحدی قرار داشت، اما با گذشت پنج روز کاری از داد و ستدهای تالار شیشه‌ای در تراز ۷۹ هزار و ۴۶۵ واحدی ایستاد و در نتیجه با افت ۲۹۳ واحدی مواجه شد.

شاخص بازار شناور که در زمان مذکور در تراز ۸۶ هزار و ۸۰۱ واحدی قرار داشت پس از گذشت یک هفته ۱۸۴ واحد افت کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۱۶ واحدی رسید.

علاوه بر این شاخص بازار اول نیز با افت ۲۰۱ واحدی مواجه شد و از تراز ۵۵ هزار و ۶۵ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۸۶۷ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز با افت ۶۶۵ واحد وارد کانال ۱۷۷ هزار و ۷۱۶ واحدی شد.

ارزش معاملات بورس تهران در یکشنبه هفته گذشته به رقم ۱۸۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۵۴ میلیون و ۲۶۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۶ هزار و ۱۵ نوبت داد و ستد بود.

یکشنبه گذشته در گروه فلزات اساسی نمادهایی همچون سهامی ذوب آهن اصفهان، نورد آلومینیوم، شرکت آهن و فولاد ارفع بیش از سه درصد در قیمت پایانی افت کردند و نمادهایی همچون صنایع فولاد آلیاژ یزد و مس شهید باهنر با افت بیش از چهار درصدی در قیمت سهام شان مواجه شدند. روند افت و خیزهای سهام در این گروه غالبا رو به کاهش بود.

همچنین در نماد پالایش نفت بندرعباس که دیگر نماد کاهنده شاخص بود ۷۶ درصد از خریدها را حقوقی‌ها انجام دادند و بیش از ۸۸ درصد از فروش‌ها مربوط به افراد حقیقی بود. به طور کلی در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای شرایط قیمت سهم‌ها روند کاهشی را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس تهران در سومین روز معاملاتی رقم ۷۶ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۸۸۰ نوبت داد و ستد بود.

دوشنبه گذشته در گروه فرآورده‌های نفتی نیز روند نزولی در  قیمت پایانی را شاهد بودیم به طوری که پالایش نفت بندرعباس که جزو نمادهای شاخص ‌ساز آن‌ روز بود بیش از ۴ درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کرد، همچنین پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت لاوان شرایط کاهشی در قیمت سهامشان را تجربه کردند.

علاوه بر این در گروه محصولات شیمیایی به جز اندک نمادهایی که رشد کوچکی داشتند، مابقی نمادها با روند نزولی در قیمت سهم‌شان مواجه شدند. علاوه بر این در گروه خودرو نیز کاهش محدودی در قیمت سهم‌ها را شاهد بودیم به طوری که پارس‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر و مهرکام پارس بیش از دو درصد افت قیمت را نشان دادند. در عین حال تعداد زیادی از نمادهای قندی نیز امروز روند کاهشی در قیمت پایانی را همگام با جذب کلی بازار در پیش گرفته‌اند.

در چهارمین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات بورس تهران به عدد ۲۰۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۵۴ میلیون و ۵۴۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۴ هزار و ۲۵۴ نوبت دادوستد بود.

در آن روز اکثریت نمادهای خودرو روند رو به رشد در قیمت پایانی را تجربه کردند به طوری که تولید محور خودرو، چرخشگر، آهنگری تراکتورسازی ایران و کمک فنر ایندامین بیش از چهار درصد رشد در قیمت پایانی داشتند. تعدادی از نمادهای این گروه نیز با صف خرید همراه شد.

در گروه قند و شکر اکثریت نمادها افت در قیمت پایانی را تجربه کردند و معدود تک سهم‌هایی با اندکی رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. در این گروه پنج میلیون و ۶۴۸ هزار سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۸۲۳ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

 همچنین در چهارشنبه گذشته ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۳۱ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۰۱ میلیون و ۸۹۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۱۷۶ نوبت داد و ستد بود.

خودرویی‌ها در آن روز برای دومین روز پیاپی در هفته روند افزایشی در قیمت سهامشان را در پیش گرفتند به طوری که در نمادهای پارس‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل شاهد صف خرید بودیم. در آن روز نماد پارس‌خودرو ۷۹ درصد از عرضه‌ها مربوط به حقیقی‌ها و حدود ۹۶ درصد از خریدها نیز مربوط به حقیقی‌ها بود.

منبع: ایسنا

۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۶۱۵
کد خبر : ۳۹,۹۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید