به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مشکلات بانکی مانع بزرگ برای تجارت با ایران

پایگاه خبری فولاد ایران - بانک‌ها تراکنش صادرات به کشورهایی که در فهرست تحریمی آمریکا قرار دارد را انجام نمی‌دهند بنابراین هند برای مبادله با ایران سازوکار پرداخت از طریق شخص ثالث را دنبال می کند تا بر اساس آن پول معامله را از کشورهای دیگری دریافت کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از تایمز آو ایندیا، وازتخانه‌های بازرگانی و خدمات مالی هند تصمیم گرفتند تا یک کارگروه مشترک برای حل مشکلات صادرکنندگان هندی نظیر پرداخت‌ها از طریق شخص ثالث تشکیل دهند.

هفته گذشته وزیر بازرگانی هند این موضوع را با وزارتخانه خدمات مالی و بانک مرکزی این کشور مطرح کرده است.

صادرکنندگان کالاهای هندی به کشورهایی به ویژه ایران، عراق، سودان، زیمباوه و کنگو با برخی موانع بانکی روبرو هستند.

بر اساس سازوکار پرداخت از طریق شخص ثالث برای مثال، شرکت‌هایی که به آفریقا صادرات انجام می‌دهند، پول خود را از دبی، سنگاپور، هنگ کنگ و لندن دریافت می‌کنند.

صادرات به کشورهایی که در فهرست تحریمی اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا قرار دارد، با مقاومت بانک‌هایی مواجه می شود که تمایلی به تسهیل تراکنش‌های این معاملات ندارند.

یک مقام هندی در این رابطه گفت: «ازآنجایی‌که یک پتانسیل بزرگ صادراتی در این کشور وجود دارد، چندین موضوع بانکی در رابطه با ایران وجود دارد که باید حل شود

وزارت بازرگانی هند به دنبال ایجاد روابط بانکی با ایران برای معاملات یورویی است. همچنین این وزارتخانه تلاش‌هایی را برای گشایش کانال‌های بانکی هندی در کشورهایی که با ایران روابط بانکی دارند، اغاز کرده است.

منبع: فارس

۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۴۷۵
کد خبر : ۴۰,۰۰۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید