به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک‌ها فضا را برای سرمایه گذاری پاک فراهم کنند

پایگاه خبری فولاد ایران - رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها فضا را برای سرمایه گذاری پاک فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت مولاعلی (ع)، گرامیداشت یاد شهدای مجلس و محکومیت تروریسم در همه انواع آن، اظهار کرد: ما در تحریم کشورهای به ظاهر قدرتمند جهانی قرار داریم؛ بنابراین تلاش کنیم تا دغدغه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را کمتر کنیم.

وی بیان کرد: دست به دست هم دهیم و نگذاریم تولید و سرمایه زمین بخورد و با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولید و اشتغال، بیکاری را از میان برداریم.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور مدیران بانکی و بخش خصوصی برگزار شد، خاطرنشان کرد: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر برای عهده گرفتن حکومت مصر می تواند الگوی رفتاری مسئولان با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشد.

مزارعی تصریح کرد: باید از کارآفرینانی که با مشکل روبرو شدند حمایت کنیم و در شرایط ناهموار اقتصادی با آنها مدارا کنیم؛ زیرا سخت ترین امور به ویژه در دوره زمانی امروز اشتغال و سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به قانون حمایت از تولید، ادامه داد: قانون در زمینه کار و کارآفرینی، سرمایه گذاری خارجی، بهبود محیط کسب و کار به صراحت آمده  و بر تولید تاکید کرده است.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از شیوه سرمایه گذاری عنوان کرد: اگر کوچک‌ترین مشکلی برای سرمایه گذار به وجود بیاید نباید بانک ها سرمایه تولیدکننده را بلوکه کنند بلکه با نظارت درست و مستمر تسهیلات داده شود و بدون جانبداری از گروه خاصی و حمایت از تولیدکنندگان زمین خورده، فضا را برای سرمایه گذاری پاک فراهم کنند.

مزارعی بیان کرد: سرمایه گذاری در شرایط امروز مانند جنگ در خط مقدم جبهه است و انتظار داریم بانک­ های استان، صنعت و معدن، بازرسی، ثبت اسناد با همراهی دادگستری کل استان شرایط را برای فعالیت مشروع اقتصادی فراهم کنند.

رییس کمیته قضایی حمایت از تولید کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری ذهنیت افراد جامعه را نسبت به تولید و سرمایه بدبین می کند و اگر بخواهیم سرمایه گذاری پاک عملی شود نباید مسئولان بانکی با تلفن وزیر و مدیر کل ده‌ها میلیارد تومان را به یک نفر خاص تسهیلات دهند.

وی گفت: انحصاری‌ترین راه برای برون رفت از معضلات اقتصادی حمایت از سرمایه گذاری و توجه به منویات مقام معظم رهبری است.

مزارعی همچنین افزود: سرمایه گذاران قبل از اجرای فعالیت، ادارات منابع طبیعی و محیط زیست را در جریان کار قرار دهند که آیا امکان فعالیت وجود دارد یا نه و این طور نباشد که افراد طرح اقتصادی بنویسند، طرح تصویب شود، وام بگیرند، مسئولان اجرایی حمایت کنند، مکان کارخانه و یا کارگاه مشخص شود و هنگام کلنگ زنی، اداره محیط زیست یا  منابع طبیعی اعلام کند فعالیت غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: بانک ها نیز در مسیر سرمایه گذاری کم کاری کردند زیرا دادن تسهیلات به افراد، نیازمند تایید طرح توجیه اقتصادی معقول، آورده مناسب بانکی، ارزیابی درست از فرد و نظارت تا پایان پروژه و نیز نحوه درست مصرف تسهیلات است.

منبع: ایسنا

۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۴۸۴
کد خبر : ۴۰,۰۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید