به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ریالی از بورس تهران به چهارراه استانبول نیامد

چشم انداز بازار ارز وابسته به برنامه اقتصادی دولت جدید

پایگاه خبری فولاد ایران - یک مقام مسئول با بیان اینکه هر گونه تحرک در بازار آزاد ارز به سیاست اقتصادی دولت جدید بستگی خواهد شد، هر گونه جابه جایی نقدینگی از بازار سهام به سمت بازار ارز در روز‌های اخیر را رد کرد.

دبیر شورای عالی کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت متعادل معاملات و عدم نوسان قابل توجه در قیمت‌های بازار ارز گفت: با توجه به رصد دائم بازار و همچنین ارتباط مستقیم با بازار ارز از سوی کانون صرافان، تاکنون هیچ اثری از جابه جایی با اهمیت نقدینگی سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار سهام به سمت بازار آزاد ارز مشاهده نشده است.

امیر نجومی دلیل نوسان 20 تومانی نرخ دلار در دو روز گذشته را ناشی از بروز تقاضای کاذب مقطعی در بازار ارز دانست و گفت: با مدیریت منسجم بانک مرکزی این تقاضا هم اکنون تعدیل و قیمت ها دوباره به نقطه تعادلی بازار بازگشته است.

 وی با بیان اینکه وضعیت متعادلی بر معاملات و قیمت‌ها در بازار ارز هم اکنون برقرار است، درباره چشم انداز این بازار گفت: هر گونه تحرک در بازار ارز دستکم برای نیمه دوم امسال ، بستگی به سیاست های جدید بانک مرکزی در دولت دوازدهم و یا ورود تقاضاهای جدید از بابت محرک های دولت برای ایجاد رونق بیشتر و تغییر سیاست‌های مالی و پولی بستگی خواهد داشت.

دبیر شورای عالی کانون صرافان عنوان کرد: تحریم های آمریکایی با توجه به غیر بانکی و غیر مالی بودن آنها هیچ تاثیر واقعی بر بازار ارز نداشته و تنها در کوتاه مدت می‌تواند آثار روانی و هیجانی مقطعی بر این بازار بر جای گذارد که البته با توجه به مدیریت موفق بانک مرکزی به سرعت تعدیل خواهد شد.

منبع: فارس

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۷۶۷
کد خبر : ۴۰,۰۵۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید