به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش قیمت فولاد در هند - 25/11/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - موجودی پایین، افزایش تقاضا دلیل اصلی بالا رفتن قیمت ها می باشد. تقاضای فولاد در بخش عمرانی بالاست اما قیمت مقاطع زیاد بالا نرفته است. اخیرا قیمت ورق و مقاطع کمی افزایش یافته است اما هنوز به سطح بالای قیمت ها در سال 2008 نرسیده است.  البته قیمت ها در فصل آخر سال  2009 کمی کاهش یافت. برخی معتقدند که قیمت محصولات باید ثابت باشد اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه این امر امکان پذیر نیست.

به رغم قیمت های پایین محصولات، سود دهی کارخانه های سایل استیل، تاتا استیل و جی اس دبلیودر فصل سوم سال مالی بالا بود. میزان تولید فولاد طی آوریل تا دسامبر 2009 از میزان تقاضا کمتر بود. تولید فولاد طی 9 ماه اول سال گذشته 44 میلیون  و 11 هزار تن بود درحالیکه  سطح تقاضا 45 میلیون و 98 هزار تن بود. در طول این مدت هند در حدود 5 میلیون و 200هزار تن واردات فولاد داشت که رشدی 6/16 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد. میزان صادرات هند در همین مدت 1/36 درصد کاهش یافت و به 2 میلیون رسید. با توجه به رشد قیمت ها در مناطق دیگر احتمال رشد قیمت محصولات هند نیز وجود دارد.

با توجه به تکمیل موجودی مصرف کنندگان نهایی تقاضای فولاد در جهان  افزایش یافت. به همین دلیل افزایش قیمت مواد اولیه فشار چندانی بر تولید کننده ها در هند وارد نکرد.

با توجه به افزایش قیمت ذغال سنگ و سنگ آهن احتمال افزایش قیمت فولاد نیز وجود دارد. در پی تقاضای بالای چینی ها و با توجه به کمبود مواد اولیه احتمال افزایش قیمت ها دو چندان می شود. تقاضای ذغال سنگ در هند نیز افزایش یافته است. میزان صادرات روس ها نیز به دلیل  تقاضای بالا در داخل این کشور کاهش یافته است.

۲۵ بهمن ۱۳۸۸ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۶۷۰
کد خبر : ۴,۰۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید