به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش واردات فولاد در اروپا - 25/11/1388

مرکز خدمات فولاد ایران - یوروفر پیش بینی می کند که واردات اروپا در سال جاری پس از پشت سر گذاشتن روند نزولی طی دو سال گذشته، افزایش یابد. احتمالا واردات کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا در سال جاری 5/12 درصد و در سال 2011 درحدود 12 درصد افزایش خواهد یافت.

سال گذشته واردات فولاد در اروپا  47 درصد کاهش یافت. میزان واردات در فصل سوم سال 2009 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7/59 درصد کاهش یافت. در پی کاهش تقاضا و قیمت های پیشنهادی سطح موجودی کارخانه ها نیز به پایین  ترین میزان طی چند سال گذشته رسید.

با توجه به مشخص نبودن وضعیت بازار در آینده، خرید بسیار کاهش یافته است و خریدارها فقط در موقع نیاز وارد بازار می شوند. میزان واردات از کشور های غیر عضو اتحادیه اروپا نیز بسیار پایین آمده است.

در فصل آخر سال 2009 میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8/36 درصد کاهش یافت اما در مقایسه با فصل قبل از آن رشدی 22 درصدی را تجربه کرد. یوروفر پیش بینی می کند میزان واردات در فصل اول سال 2010 در حدود 3/2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد و پس از آن و در فصل دوم سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7/19 درصد بالا برود.

پیش بینی می شود میزان واردات در سال جاری افزایش یابد و میزان عرضه و تقاضا در سطح جهان متعادل باشد. با افزایش سطح تولید در جهان، میزان واردات در اروپا افزایش نیافته است.

با توجه به افزایش تولید در سطح جهان اگر تقاضا بالا نرود بازار به صورت موقتی با مازاد ظرفیت روبروخواهد شد و فشار واردات در اروپا افزایش  خواهد یافت.

۲۵ بهمن ۱۳۸۸ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۶۲۱
کد خبر : ۴,۰۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید