به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توافقات گسترده تجاری ایران با اتحادیه اوراسیا

پایگاه خبری فولاد ایران - رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: چنانچه ایران به کشورهای عضو اوراسیا کالا صادر کند از بخشی از این کالاها سود بازرگانی صفر و یا با تخفیف های ۲۰ تا ۸۰ درصد دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آیین گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت در استان یزد با اشاره به عواملی که بعضاً موجبات غیررقابتی شدن کالای ایرانی می‌شود، گفت: چنانچه فضای مناسب بین المللی در روابط خارجی ایران با دنیا وجود داشته باشد باعث می شود که سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی با نگاه بازار منطقه ای و جهانی صورت گیرد و در نهایت قیمت محصولات پایین و رقابتی‌ می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: فضای مناسب بین المللی متکی به روابط سیاسی خارجی است که دولت تدبیر و امید با نهایی کردن برجام قدم خيلی مهمی در این خصوص برداشته است. از سوی دیگر اقدامات، اقتصادی و تجاری است که دستگاه‌ها و تشکل‌های دولتی و خصوصی باید پیش قدم شوند.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت مدتهاست موافقتنامه‌های تجارت آزاد و تجارت ترجیحی را با تعدادی از کشورهای هدف صادراتی از جمله سوریه، لبنان، پاکستان، اندونزی، مالزی، ویتنام، روسیه و قزاقستان دنبال می کند.

خسروتاج افزود:  این مذاکرات از حدود 16 ماه پیش با اتحادیه گمرکی اوراسیا متشکل از پنج کشور شروع شده است و خوشبختانه اخیراً در بخش کالاهای صنعتی توافقات اولیه بعمل آمده است که ظرفیت افزایش و توسعه نیز دارد.

براساس این توافقات چنانچه ایران به کشورهای عضو اوراسیا همچون روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان صادرات کالا داشته باشد از بخشی از این کالاها سود بازرگانی صفر و یا با تخفیف های 20 تا 80 درصد دریافت می شود، البته با امتیازاتی کم و بیش مشابه با محصولات آنها در ایران اقدام خواهد شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: در مذاکرات دور پنجم در ارمنستان، تا حدود زیادی کالاهای صنعتی مورد تبادل، مشمول این توافقات شد و برای اقلام کشاورزی نیز مذاکرات ادامه خواهد یافت که به این ترتیب کلیه کف پوش‌های ایرانی از جمله فرش دستباف، ماشینی، گلیم، گبه در صورت صادرات آتی به این کشورها و پس از نهایی شدن توافقات، حداکثر تا اکتبر سال‌جاری میلادی، مشمول حقوق گمرکی صفر درصد در کشورهای اوراسیا می شود.

خسروتاج در ادامه به کالاهای ساختمانی همچون انواع کاشی و سرامیک اشاره کرد که بطور میانگین مشمول هشتاد درصد تخفیف در حقوق گمرکی شده‌‌اند، انواع ظروف شیشه ای، کابل و لوله و مصنوعات فلزی و سایر کالاها نیز در سطوح مختلف مشمول کاهش شده‌اند.

منبع: فارس

۲۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۵۲۱
کد خبر : ۴۰,۳۸۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید