به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توطئه شرکت‌های نفتی آمریکا علیه ترامپ با جدی شدن اعمال تعرفه واردات فولاد

پایگاه خبری فولاد ایران - در حالی ترامپ قصد دارد طی هفته‌های آینده تعرفه واردات فولاد آمریکا را افزایش دهد که شرکت‌های نفتی و صنعتی که مصرف کننده این محصول هستند و منافع خودشان را در خطر می‌بینند در حال لابی برای جلوگیری از این اقدام رئیس‌جمهور هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از حریت، از زمان مبارزات انتخاباتی، ترامپ وعده داده بود که تعرفه واردات فولاد به این کشور را با هدف حمایت از صنعت داخلی افزایش خواهد داد.

این اقدام اگر چه به مذاق تولیدکنندگان فولاد آمریکایی خوش آمد و عملا از آنها در برابر فولاد ارزان‌قیمت چینی حمایت خواهد کرد اما با مخالفت بسیاری از شرکت‌های تولیدی، نفتی و گازی که مصرف کننده این محصول هستند،‌ مواجه شد آنها منافع خود را با افزایش قیمت فولاد در خطر می‌بینند.

شرکت‌های تولیدکننده فولاد در آمریکا مدعی هستند که چین به عمد قیمت فولاد را در بازار جهانی پایین نگه می‌دارد و همین مسأله حاشیه سود آنها را به شدت کاهش داده است چرا که فولاد چینی به سادگی وارد بازار آمریکا شده و مشتریان با توجه به قیمت پایین‌تر فولاد چینی به سمت خرید آنها ترغیب می‌شود.

به نظر می‌رسد با گذشت 7 ماه از وعده اعمال تعرفه گمرکی علیه واردات فولاد از چین و اجرا نشدن ‌آن اصلی‌ترین مسأله  وجود مناقشات درونی در وزارت بازرگانی آمریکا بوده است.

از سوی دیگر شرکت‌های تولیدی و فعال حوزه انرژی آمریکا در حال لابی کردن علیه این وعده خالی رئیس جمهور و پایین ماندن قیمت فولاد در آمریکا هستند قرار است هفته آینده روند اعمال تعرفه علیه واردات فولاد به آمریکا کلید بخورد.

شرکت‌های صنعتی، نفتی و گازی که از فولاد به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند اعلام کردند که بالا رفتن قیمت این محصول می‌تواند به از دست رفتن فرصت‌های شغلی در این بخش که به فولاد ارزان تکیه دارد منجر شود.

از سوی دیگر برخی بر این باورند که اقدام آمریکا می‌تواند به صنایع غیرمرتبط آمریکا نیز آسیب بزند چرا که این احتمال وجود دارد که کشورهای دیگر نیز اقدام به تلافی این سیاست آمریکا بکنند.

منبع: فارس

۲۶ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳
تعداد بازدید : ۵۹۰
کد خبر : ۴۰,۳۹۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید