به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌آید

پایگاه خبری فولاد ایران - یک مقام دولت اوپک گفته است که با وجود افزایش سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت، اما ذخایر نفتی دنیا در نیمه دوم سال جاری کاهش خواهد یافت و انتظار افزایش تقاضا وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بولمبرگ، حسام القیس، نماینده کویت در اوپک  می گوید این‌طور که دیده می‌شود، هم‌زمان با رشد بیشتر تقاضا در بازار، این روند همکاری میان تولیدکنندگان نفتی اوپک و غیر اوپک بیش‌ازپیش ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرده که  اوپک در حال حاضر تغییر استراتژیکی داشته باشد امری غیرقانونی به حساب می‌آید.

 آژانس بین‌المللی انرژی اخیراً اعلام کرده است که میزان عرضه از سوی اوپک در ماه ژوئن(تیرماه) به کمترین میزان پس از توافق در ماه ژانویه( بهمن‌ماه سال گذشته) رسیده است.

این سازمان در گزارشی آورده است « هرچند كه تولید نفت اوپک در ماه گذشته با بالاترین میزان در سال جاری میلادی رسید، اما این افزایش تولید در حال ایجاد یک تعادل مجدد در بازار است.

سقوط قیمت نفت خام برنت در سال جاری باعث افزایش نگرانی‌ها شد و از طرفی دیگر افزایش عرضه از سوی لیبی، نیجریه و آمریکا نیز منجر به کاهش اثرگذاری طرح کاهش تولید اوپک شده است.

القیس درباره نگرانی‌های ناشی از افزایش تولید این دو کشور عنوان کرد:  ازآنجایی‌که لیبی و نیجریه از طرح کاهش تولید نفت معاف هستند این موضوع منجر به افزایش نگرانی‌ها به دلیل احتمال افزایش عرضه از سوی آن‌ها شده است، اما این نگرانی‌ها چندان قابل توجیه نیست، زیرا تولید نفت آن‌ها به‌صورت نوسانی است و توانایی تولید آن‌ها به‌طور متوسط روزانه بین 30 تا 50 هزار بشکه نفت است و ما باید ببینیم که آیا این افزایش تولید از سوی آن‌ها پایدار خواهد بود یا خیر.

به گفته وی، «در حال حاضر توافق کاهش عرضه به‌خوبی کار می‌کند و نیازی به انجام کار دیگری وجود ندارد.اوپک علاقه بسیاری به کسب اطلاعات بیشتر از اعضای خود دارد و حضور آن‌ها در اوپک به معنی آن نیست که اوپک نگران بهبود شرایط آن‌ها باشد.

منبع: خبرآنلاین

۲۶ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۶۱۴
کد خبر : ۴۰,۳۹۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید