به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

موقعیتهای عالی سرمایه گذاری در ایران

پایگاه خبری فولاد ایران - طبق اظهارات کلمنته کاپلو مدیر شرکت انگلیسی استارجئون کپیتال، ذخایر غنی انرژی در ایران این کشور را از نظر مالی در دنیا مطرح کرده است، این در حالیست که ایران دارای موقعیتهای اقتصادی در سایر مناطقی هست که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. ایران دارای نیروی کار ارزان، منابع طبیعی فراوان و جوانان تحصیل کرده است که صنایع تولیدی و پتروشیمی آن می توانند از این مزایا بهره ببرند ضمن اینکه ایران می تواند در بخش تکنولوژی نیز رشد کند.

به گزارش فولاد ایران، درواقع، در حال حاضر ایران دارای نسخه های محلی یوبر((Uber، آمازون (Amazon) و ای بی (eBay) می باشد. کاپلو معتقد به سوددهی بالای سهام در بازار بورس است و می گوید احتمال نصف شدن نرخ بهره در ایران موقعیت سرمایه گذاری در آن را بهتر خواهد کرد. 

وی اظهار می کند انتخابات اخیر در ایران می تواند قدرت افزون تری به حسن روحانی برای ادامه سیاستهای خارجی و برقراری مجدد روابط اقتصادی خود با سایر کشورها بدهد همچنین به ایشان قدرت انجام اصلاحات در اقتصاد داخلی بخصوص در مورد بانکهایی که با مشکل مواجه اند را بدهد. کاپلو که صندوق سرمایه گذاری خود در ایران را نیز راه اندازی کرده می گوید موسسات خدماتی مثل بانک هایی که تمایل به کار با ایران را ندارند موانع واقعی سرمایه گذاریهای خارجی در ایران هستند. این سرمایه گذار ضمن اشاره به خطرات فرار سرمایه گذاران خارجی به دلیل عدم درک ایشان در مورد تغییرات داینامیک کسب و کار در ایران، عدم شناخت ساختار نهادها در ایران را نیز دلیل دیگر عدم مشارکت سرمایه گذاران خارجی در ایران عنوان می کند.

یک هفته قبل از انتخابات ایرن، امریکا تعلیق تحریمهای ایران را تمدید کرد که این امر به دنبال توافق غول انرژی فرانسه (توتال) در ادامه سرمایه گذاری در ایران بود. کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد ایران را جزو کشورهای موفق در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 2016 اعلام کرد. این کنفرانس در گزارش سرمایه گذاری جهانی در سال 2017 خود عنوان کرد ایران 3.372 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده که نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است. قابل پیش بینی است که اعمال تحریمهای جدید می تواند مانع انجام سرمایه گذاریها شود چراکه دولت ترامپ به ایران هشدار اعمال مجدد تحریم ها را داده است. اما کاپلو معتقد است توسعه روابط مثمرثمر اقتصادی سرمایه گذاران با ایران نیاز به اصلاحات مداوم دارد. وی گفت توافقاتی همچون توافق نامه ارزشمند توتال فرانسه با ایران نشانه ثمربخش بودن سرمایه گذاری در ایران است و جامعه بین المللی را برای برقراری مجدد رابطه با ایران ترغیب خواهد کرد.

منبع: CNBC

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۶ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۸
تعداد بازدید : ۷۸۹
کد خبر : ۴۰,۴۰۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید