به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکان: بازارهای مالی گشوده شود، حرکت پرشتاب صنعتی را پیش می‌بریم

پایگاه خبری فولاد ایران - مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: هم‌اکنون وضعیت صنایع کشور خیلی بهتر شده، ولی موانعی نیز در راه داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که ارزش افزوده بخش صنعت و معدن با رقم 83 هزار میلیاردی به ۶.6 درصد رسیده است. این در حالی است که رشد صنعت در پایان سال ۱۳۹۴، حدود منفی 5 درصد گزارش شده بود.

در همین رابطه، اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت صنایع کشور طی سال‌های آینده، اظهار داشت: به طور قطع وضعیت صنایع بهتر از شرایط کنونی خواهد بود.

وی افزود: ما امروز تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم، فشارهای بین‌المللی روی ایران به حداقل رسیده و باید بازارهای مالی به روی ما گشوده شود تا یک حرکت پرشتاب صنعتی را پیش ببریم.

مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد متذکر شد: در حال حاضر وضع خیلی بهتر شده، ولی موانعی نیز در راه داریم.

ترکان با اشاره به موانع پیش پپای صنایع کشور، عنوان کرد: یکی از این موانع، محدودیت‌های بین‌المللی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌های بانکی همچنان به صنایع فشاور وارد خواهند کرد؟ در پاسخی کوتاه تصریح کرد: محدودیت‌ها مختلف هستند.

این در شرایطی است که در حال حاضر بسیاری اقتصاددانان نسبت به وضعیت آینده صنایع کشور ابراز نگرانی می‌کنند. مشکلات نیز از نگاه آنها بیشتر به حوزه نقدینگی و منابع مالی برمی‌گردد. مسعود نیلی، مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور دیروز در پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرو عنوان کرد: امروز شکاف بین ظرفیت صنعت و تقاضا وجود دارد که اثر عینی آن بروز مشکلات برای واحدهای تولیدی است، البته واحدهای تولیدی می‌گویند با کمبود نقدینگی روبه‌رو و متقاضی منابع مالی هستند، اما مشکل جدی‌تر از این حرف‌هاست. بنابراین اگر فکری به حال صنعت نشود، این بخش نصف شده و به مرور کوچک خواهد شد و مشکل بیکاری و مسایل دیگر اتفاق می‌افتد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که صنعت کشور در پاسخ‌گویی به تقاضای داخلی، هم‌اکنون به اندازه سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ مصرف‌کننده ‏دارد و آن میزان رشد ظرفیت تولیدی که از سال ۱۳۸۱ تاکنون در بخش صنعت محقق شده، ‏اکنون با معضل فروش در بازار داخلی کشور دست و پنجه نرم می‌کند. در واقع نوعی کاهش حقیقی ‏تقاضا رخ داده و با تزریق پول نمی‌توان آن را برطرف کرد.

منبع: خبرآنلاین

۲۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۶۷۶
کد خبر : ۴۰,۴۱۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید