به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تلاش «ذوب» برای کاهش هزینه‌ها

پایگاه خبری فولاد ایران - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور صاحبان بیش از ۷۶ درصد سهام برگزار شد.در این مجمع گزارشی از بازرس قانونی، سهامدار عمده و گزارش حسابرس رسمی شرکت قرائت شد که حاکی از بهبود فضای کسب و کار، افزایش قیمت شمش و کنترل گردش انبار قطعات و تجهیزات، تهاتر بدهی‌های معوق شرکت و ارائه صورت‌های مالی تلفیقی برای نخستین بار بود. در همین حال این مجمع با حاشیه‌هایی از جمله نارضایتی سهامداران خرد از رفتار سهامداران عمده در بازار و خواسته‌های بازنشستگان برای گزارش محاسبات بیمه دوره بازنشستگی همراه بود.

وعده افزایش سرمایه در «ذوب»

افزایش مجدد سرمایه در سال جاری از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران نیز از سوی مدیر عامل شرکت وعده داده شد، اما رقم آن اعلام نشد. در این مجمع، سعید امیدقائمی معاون مالی اقتصادی «ذوب»، اهم عملکرد این شرکت درخصوص وجود بحران نقدینگی و نرخ‌های بالای بهره بانکی که از سال‌های قبل به شرکت تحمیل شده را برشمرد و گفت: به دلیل مواجهه با انبوه وام‌ها با نرخ سود بیشتر از 30درصد، این شرکت نتوانست سال گذشته تامین اعتبار کند، اما بیش از ۳ هزار میلیارد تومان توزیع و مدیریت منابع نقدینگی صورت گرفت. وی با توجه به اتخاذ سیاست‌های ترکیبی و حفظ جایگاه در عرضه داخلی و جهانی افزود: برای تامین منابع مالی، بیش از ۲۳۷.۶ میلیارد تومان از طریق بانک‌های مختلف تجدید، به روز رسانی و استمهال شد. همچنین بخشودگی ۱۲۹ میلیارد تومانی جرایم شرکت تاثیر بسزایی در کاهش نرخ هزینه تامین مالی داشت.این مقام مسوول درخصوص فعالیت‌های مثبتی که در بخش خدمات مالی انجام شده ادامه داد: اخذ معافیت‌های مالیاتی، منجر به منافع ۲۳۸.۲ میلیارد تومانی برای شرکت شده است. وی گفت: از دستاوردهای این بخش وصول ۱۸۰ میلیارد تومانی مطالبات است که این رقم در شرایط کمبود نقدینگی از حساسیت زیادی برخوردار است.

راهکارهایی برای کاهش هزینه

وی افزود: با به‌کارگیری سیاست انقباضی در بودجه شرکت، هزینه‌ها در فروردین سال گذشته با کاهش 600 میلیارد تومانی به 4200 میلیارد تومان رسید. معاون مالی اقتصادی ذوب آهن از کاهش 72میلیارد تومانی هزینه‌های سال جاری در بخش ساماندهی تسهیلات خبر داد و گفت: زیان هر سهم در سال گذشته، 27تومان برآورد شده بود که با کاهش 17درصدی به 224 ریال رسید.امیدقائمی کل بدهی سال 95 شرکت را 700میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: درآمد کل سال جاری شرکت از محل فروش محصولات 4200 میلیارد تومان برآورد شده که 5/ 28 درصد آن از فروش خارجی کسب خواهد شد.وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای کاهش فشار دولت برای وصول مطالبات در سال جاری به ثمر خواهد رسید اظهار کرد: بدهی‌های ذوب آهن به 3 ارگان دولتی وزارت دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و خزانه داری کل کشور تا سقف 760 میلیارد تومان با اخذ 2 توافق از سازمان تامین اجتماعی و هیات وزیران با مطالبات «شستا» تهاتر شد. همچنین ردیف بودجه بین شهرداری تهران و ذوب آهن تا سقف هزار میلیارد تومان، مصوبه هیات دولت را اخذ کرده و برای اجرای نهایی مستلزم استعلام مجدد از نهادهای دولتی است. در این مجمع همچنین روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شد.

منبع: ایرنا

۳۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۷۲۶
کد خبر : ۴۰,۴۴۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید