به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش 26 درصدی حجم تجارت چین و روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران - طبق آمار اداره گمرک چین، تجارت بین مسکو و پکن در شش ماه اول امسال به میزان قابل توجهی افزایش داشت. از ماه ژوئن، تجارت بین چین و روسیه 39.78 میلیارد دلار ارزش داشت. صادرات روسیه با 29.3 درصد افزایش به 20.34 میلیارد دلار رسید درحالیکه صادرات چین به روسیه با 22.2 درصد افزایش به ارزش 19.44 میلیارد دلار بود.

به گزارش فولاد ایران، طی سال گذشته، تجارت بین مسکو و پکن با 2.2 درصد رشد به 69.52 میلیارد دلار رسید. در ماه جولای نیز صندوق سرمایه گذاری مستقیم و بانک توسعه چین توافق به تشکیل یک صندوق سرمایه گذاری روسی-چینی به ارزش 10 میلیارد دلار (68 میلیارد یوان) کردند، این صندوق در نتیجه مذاکرات مداوم دوطرف در مورد تبادلات تجاری دوجانبه جهت تسهیل در پرداختهای روبل و یوان ایجاد شده است. این توافق نامه طی دیدار رؤسای جمهور هردو کشور به امضاء رسید.

همچنین این دو کشور به طور مشترک در حال ساخت خط لوله گاز سیبری و تاسیسات گاز طبیعی ال ان جی در شبه جزیره یامال واقع در شمال روسیه هستند. در طول سال گذشته، روسیه رقیب اصلی چین در تسخیر نفت عربستان بوده است. چین در حال ساخت یک راه جدید حمل و نقل به اروپا به عنوان بخشی از پروژه کمربند و جاده (معروف به جاده ابریشم جدید) است که از طریق قزاقستان و روسیه به اروپا می رسد.

منبع: RT Business

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳
تعداد بازدید : ۷۰۹
کد خبر : ۴۰,۴۴۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید