به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییر واحد پول منوط به تصویب لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی در مجلس است

پایگاه خبری فولاد ایران - روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی در هیأت وزیران که تغییر واحد پولی از ریال به تومان یکی از مواد این لایحه است، تاکید کرد: تغییر واحد پولی کشور منوط به تصویب لایحه در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به اطلاع می‌رساند هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه ( اول مرداد ماه 1396) خود به ریاست رئیس جمهور، گزارش کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور (لایحه قانون بانک مرکزی) را بررسی کرد که در بخشی از آن واحد پول ا

یران «تومان» و برابر «10 ریال» تعیین شد.

با انتشار این خبر در فضای مجازی، برخی رسانه‌ها این موضوع را به تغییر رسمی واحد پول کشور از «ریال» به «تومان» تعبیر کردند.

بدین وسیله به آگاهی می‌رساند؛ همانگونه که اشاره شد، آنچه در جلسه هیات محترم وزیران مطرح و تصویب شده گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه اصلاح نظام بانکی بوده و مفاد آن زمانی به مرحله اجرا در خواهد آمد که مجلس شورای اسلامی این لایحه را به تصویب برساند.

بر این اساس تا زمان تصمیم و رای مجلس محترم شورای اسلامی تغییری در واحد پول کشور ایجاد نخواهد شد.

ضمناً خبر «تغییر میزان صفرهای پول» در زمان استفاده از «خودپرداز بانک‌ها» صحت ندارد.

منبع: فارس

۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۲۳۳
کد خبر : ۴۰,۵۰۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید