به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

راهنمای گام به گام "فاشیسم"

پایگاه خبری فولاد ایران

1- سنت پرستی: در هر جنبش فاشیستی می توان متفکرانی سنت گرا را یافت، آنها خواهان برگشت به گذشته و زنده کردن آن اند؛ فاشیسم یک ایدئولوژی ارتجاعی است و عناصر "معنوی" و "دوران خوب گذشته" در آن پررنگ است.

2- رد باورهای مدرن: عصر روشنگری و خرد سرآغاز انحطاط انسان تلقی می شود؛ فاشیسم دشمن عقلانیت است!

3- تبلیغ "عملگرایی": اندیشه و تامل چیزی جز وقت کشی و لاس زدن با کلمات نیست، باید دنبال مردان عمل بود و عملگرایی همیشه تقدیس می شود.

4- خائن معرفی کردن مخالفان: نقادی و چون و چرا کردن نشانه خودسری و پشت کردن به آرمان های جمعی است؛ مخالفت و نقد ارزش های مدرن به شمار می آیند و به همین دلیل تحقیر می شوند.

5- ترس از تمایز: تفاوت "ما" و "دیگری" در فاشیسم بسیار پررنگ است؛ نسبت به غیرخودی ها  بدبینی وجود دارد و نژادپرستی تبلیغ می شود.

6- تمرکز روی ناکامی اجتماعی: فاشیسم تلاش می کند طبقه متوسط ناکام را که زیر فشار اقتصادی است و خود را تحقیر شده می بیند جذب کند.

7- تئوری توطئه: هواداران باید حس کنند همیشه در محاصره دشمن اند، تئوری توطئه و بیگانه هراسی در فاشیسم بسیار رایج است.

8- دشمن قوی و ضعیف: دشمن را باید گاهی ضعیف نمایاند و گاه قوی نشان داد، دشمن فاشیست ها هم زمان بسیار قوی و بسیار ضعیف است. دشمنی نه آنقدر ضعیف که هیچ رگی را نجنباند، نه آنقدر قوی که فکر هماوردی با او هم به ذهن نیاید.

9- صلح طلبی به معنای وا دادن در برابر دشمن: زندگی را باید در راه مبارزه فدا کرد؛ زنده ماندن به هر قیمتی ارزشی ندارد.

10- تحقیر ضعیفان: در هر ایدئولوژی ارتجاعی از جمله فاشیسم؛ ستایش قدرت و قدرتمندان بسیار پررنگ است.

11- تقدیس افراطی قهرمانگرایی: در فاشیسم قهرمان گرایی بسیار تبلیغ می شود، کیش پرستش مرگ و فدا کردن خود برای آرمان بسیار پررنگ است

12- ضدیت با زنان و ستایش سلحشوری و مردانگی:  فاشیسم زنان را ضعیف می داند و تحقیر می کند، آنها فقط به تولید مثل و زاییدن مردان جنگاور می آیند؛ فاشیسم رفتار و سبک های نامتعارف جنسی را تحمل نمی کند.

13- عوام گرایی و پوپولیسم: به ویژه در دوره اینترنت و رسانه های همگانی، نظر و واکنش های احساسی برخی از گروه ها به عنون صدای همه مرد نشان داده می شود.

14- زبان ساده و عامیانه: تمام کتاب های درسی در دوران نازی ها و فاشیست ها از زبانی ساده و عامیانه استفاده می کردند، از پیچیدگی پرهیز می شود تا مجالی برای تخیل و نقد به وجود نیاید.

منبع: کانال راهبرد

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۸۰۹
کد خبر : ۴۰,۸۷۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید