به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تجارت دوجانبه و چندجانبه غیردلاری، اولین گام در رهایی از دلار

پایگاه خبری فولاد ایران - دیلی_اکونومیست از اقدامات روسیه در برابر تحریم های جدید آمریکا گزارش می دهد:

تحریم های جدید آمریکا در مقایسه با تحریم های قبلی بسیار گسترده تر است و میتواند تأثیرات منفی بیشتری بر اقتصاد روسیه داشته باشد و امنیت اقتصادی و سیاسی این کشور را با مخاطره مواجه نماید.

در همین راستا مقامات کشور روسیه نیز به خوبی از عواقب تحریم های آمریکا آگاه هستند و در تلاشند تا علاوه بر پاسخ به تحریم های آمریکا با تصویب قوانین و اقدامات مشابه، با کاهش وابستگی به دلار و نظام پرداخت مبتنی بر آن از قدرت اثرگذاری تحریم های آمریکا بر اقتصاد کشورشان بکاهند.

وابستگی به دلار و نظام های پرداخت بین المللی رایج همچون سوئیفت موجب میشود که آمریکا و دیگر متحدانش بتوانند هر زمان که اراده کردند منابع مالی دیگر کشورها را مسدود نمایند.

کشور روسیه نیز این واقعیت را تشخیص داده و در تلاش است تا با بی اثر کردن این ابزار قدرتمند آمریکا، علاوه بر حرکت به سمت استقلال، با تضعیف جایگاه دلار بزرگترین ضربه را به اقتصاد آمریکا وارد نماید.

روسیه از سال های قبل فعالیت های خود را برای حذف دلار از تجارت خارجی آغاز کرده است.

انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با چندین کشور جهان به منظور ساماندهی تجارت با ارزهای ملی، خرید گسترده طلا با هدف ایجاد یک واحد پولی با پشتوانه طلا با همکاری چین و راه اندازی نظام پرداخت غیر دلاری از جمله اقداماتی است که روسیه در سال های اخیر به منظور کاهش وابستگی به دلار انجام داده است.

منبع: شبکه اقتصاد مقاومتی

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۵۴۰
کد خبر : ۴۰,۸۷۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید