به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هزینه اقتصادی طوفان ایرما تا 300 میلیارد دلار

پایگاه خبری فولاد ایران - طوفان ایرما در فلوریدا با تخریب خانه ها، کسب و کار و باغ های میوه از جمله درختان پرتقال، زیان اقتصادی بالغ بر 300 میلیارد دلار به این منطقه وارد کرده است. طبق گفته کارشناسان مزارع کشاورزی به ارزش حدودی 2 تریلیون دلار در مسیر این طوفان قرار دارد که این وضعیت تاثیر بالقوه ای بر قیمت مواد غذایی در امریکا خواهد گذاشت. به گزارش فولاد ایران،  فلوریدا دومین تولیدکننده بزرگ محصولات کشاورزی امریکا و همینطور دومین تولیدکننده بزرگ آب پرتقال در دنیاست. گفته می شود طوفان ایرما علاوه بر اینکه رویداد عظیمی برای فلوریداست، رویدادی عظیم برای صنعت بیمه نیز هست.

در حال حاضر این طوفان بازارهای مالی را مختل کرده و باعث سقوط ارزش سهام شرکتهای بیمه و افزایش ارزش سهام آب پرتقال شده است. قیمت قراردادهای فروش تحویل نوامبر کنسانتره منجمد آب پرتقال فلوریدا نیز افزایش داشته است. کارشناسان هزینه کلی اقتصادی این طوفان را بالغ بر 300 میلیارد دلار برآورد کرده اند که بین 100 تا 150 میلیارد دلار آن پس از عملیات پاک سازی توسط شرکتهای بیمه پرداخت خواهد شد.

سایر محصولات مهم کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، گریپ فرویت، هندوانه و نیشکر نیز در فلوریدا کشت می شود. تخمین زده شده طوفان ایرما 20 درصد محصولات مرکبات این منطقه را از بین ببرد که بخش قابل توجهی از اقتصاد آن است، این خسارات هم اثر کوتاه مدت و هم تاثیر بلند مدت دارد چراکه چند سال طول می کشد تا یک درخت پرتقال ثمر بدهد.

شرکتهای بیمه هنوز در حال تخمین میزان ضررو زیان و هزینه طوفان هاروی هستند که ماه پیش سیل های وحشتناکی در تگزاس به راه انداخت. 

منبع: The Guardian

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۴۷۰
کد خبر : ۴۱,۲۰۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید