به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تفکیک دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک و آغاز جنگ نفت

پایگاه خبری فولاد ایران –کردستان استان نفت خیز واقع در شمال عراق اظهار کرده با توجه به درگیریهای داخلی و تنش هاییکه به عنوان تولیدکننده سهمی از نفت کشور بر دوش دارد، تصمیم به رای در مورد استقلال این منطقه در رفراندوم اواخر این ماه گرفته است. به گزارش فولاد ایران، این منطقه کردنشین همانند سایر بخشهای منطقه تحت کنترل کامل استان کرکوک هستند که از تابستان 2014 درگیر جنگ با داعش شدند. علاوه بر اینکه بخش قابل توجهی از نفت عراق در منطقه کردستان تولید می شود و قرن هاست این منطقه خانه مردم کرد عراق است. این مردم سالهاست به فکر استقلال منطقه هستند و با سرکوب دولت صدام حسین توسط امریکا در سال 2003 رسیدن به هدف خود را نزدیک دیدند.

نیروهای دولت عراق و شبه نظامیان کرد طی دوسال گذشته درگیر بیرون کردن داعش از عراق بودند اما در حال حاضر اختلاف طولانی مدت بین بغداد و پایتخت کردنشین اربیل بر سر تقسیم درآمدها بالا گرفته است. بغداد شدیدا  مخالف رفراندوم 25 سپتامبر است و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق آن را غیرقانونی و نامشروع اعلام کرده است.

روز سه شنبه دولت مرکزی عراق از نخست وزیر خواست تا برای حفظ وحدت کشور هر اقدامی انجام دهد. مسعود بارزانی، رهبر کردهای عراق این ادعا که رفراندوم هویت ملی را به خطر می اندازد را رد کرد و قول پیشبرد آن را داد. گفته می شود بغداد در نگهداری سرزمین هایش به ویژه کرکوک کوتاهی نخواهد کرد.  

منبع: CNBC

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۵۱۴
کد خبر : ۴۱,۲۴۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید